מחקר: תוסף זום כנגד ADHD

ממצאי מחקר חדש מוכיחים כי הרכיבים שבתוסף הזום מפחית תסמיני ADHD בילדים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהבריאות הילד
תוספי מזון, מינרלים וויטמינים. צילום: מערכת אתר הדוקטור- בריאות ורפואה.

חוקרים: תוסף התזונה ZOOM המכיל רכיבים טבעיים מסייע להפחתת סימפטומי הפרעות ADHD

ממצאי מחקר חדש של חוקרים ישראלים מעלה כי תוסף תזונה זום ZOOM המופק מרכיבי תזונה טבעיים מסייע באופן יעיל בהפחתת תסמיני הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.

תוסף התזונה זום של חברת טבע המיוצר מרכיבים תזונתיים טבעיים מכיל את הרכיבים פוספטדיל סרין Phosphatidyl-serine וכן אומגה 3 המועשרת בחומצת השומן EPA Eicosapentaenoic acid חומצה איקוסאפנטאנואית.

במחקרם ביקשו הרופאים לבדוק את יעילות השימוש בתוסף המכיל phosphatidylserine (PS) וחומצת שומן אומגה 3, ואת בטיחותו בהקשר של הפחתת תסמיני הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדים במחקר שנמשך 15 שבועות שכלל קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת בקרב 200 ילדים שאובחנו כסובלים מהרפעת ריכוז קשב והיפראקטיביות ADHD.

ממצאי המפתח של החוקרים העלו כי בעקבות השימוש בתוסף, חלה ירידה משמעותית מובהקת במידת התסמינים של חוסר השקט והאימפולסיביות שחוו הילדים, וכן חל שיפור משמעותי באיכות החיים של ההורים ברמה הרגשית- המושפעים מהתנהגות הילדים.

החוקרים מצאו גם כי שימוש בתוסף אומגה 3 עם פוספטדיל סרין לאחר מכן , הוביל גם הוא לשיפור משמעותי בתסמינים שמהם סבלו הילדים של היפראקטיביות, הפרעות קשב וריכוז- הפרעת ADHD. כמו כן, העלו החוקרים כי גם הילדים שהשתתפו בניסוי כקבוצת ביקורת השוואתית, אשר בסוף הניסוי קיבלו תוסף זה, הראו שיפור משמעותי מובהק בתסמיני הפרעת הADHD.

לסיכום, החוקרים מצביעים על כך שמחקר זה שנמשך 30 שבועות מוכיח כי שילוב רכיבים אלה מועיל בהפחתת תסמיני הפרעות היפראקטיביות קשב וריכוז והוא מסייע במיוחד לילדים בתת הקבוצה שמתאפיינת בהפרעות דחפים והתנהגות אימפוליסיבית.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת המדעי של איגוד הפסיכיאטרים האירופי. המחקר נערך בבית החולים גהה לבריאות הנפש על ידי חוקרים מבית החולים וממכון פלסנסטיין למחקר רפואי במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה.

דילוג לתוכן