מחשבון הוצאה קלורית למדידת קלוריות בפעילות גופנית

מחשבון למדידת הוצאה קלורית - מחשבון פעילות ספורט למדידת ערך קלורי של פעילות גופנית

מערכת האתר

עודכן בתאריך

כושר וספורט
פעילות גופנית וערך קלורי. Calculator calories Gerd Altmann pixabay

מחשבון למדידת הוצאה קלורית – מחשבון פעילות ספורט למדידת ערך קלורי של פעילות גופנית

מחשבון הוצאה קלורית למדידת קלוריות בפעילות גופנית מאפשר לנו לחשבו את מספר הקלוריות שהגוף שלנו "שורף" בדקה אחת של פעילות גופנית מסוימת.

הוצאת אנרגיה הינה נתונן חשוב בתחום כושר, ספורט, תנועה ופעילו גופנית על מנת לאפשר לאדם להעריך את היעילות האנרגטית, המאמץ שהוא מבצע והכושר הספורטיבי.

מדידת הוצאה קלורית חשובה גם לשם ההערכה של הפעילות הגופנית שעושה הפרט בהקשר להמלצות ומגבלות רפואיות וכמו כן מדידת ערך קלורי של פעילות גופנית חשוב לשם הבנה של הפרט או הגורם המטפל בו מה המאזן הקלורי או המאזן האנרגטי שלו.

להתחלת החישוב במחשבון : https://www.health.gov.il/Subjects/HealthyIsrael/subjects/sport/Pages/default.aspx

המחשבון מחשב את הערך הקלורי שהוצאת בפעילות הגופנית לפי חישוב משך הפעילות (מספר דקות), משקל הגוף של מי שמבצע/ת את הפעילות הגופנית ומשקלל זאת כמובן לפי סוג פעילות גופנית לדוגמה ריצה, הליכה, יוגה, שחייה, רכיבה על אופניים, שחיה, כדורסל או כדורגל, ג'ודו, ריוקד אירובי, ואפילו פעילות של נקיון הבית.

כיצד נעשה החישוב של הערך הקלורי של כל פעילות גופנית ? 

המחשבון מבצע את החישוב לפי ערך קלורי לדקה של פעילות לפי משקל האדם בהתייחס לכמות האנרגיה המוערכת של כל פעילות גופנית. לכל סוג של פעילות יש את ערך MET הייחודי לו והחישוב נעשה בהתאם.

ערך MET או יחידת MET הוא קיצור של המונח Metabolic Equivalent – שהינה יחידת מדידה המבטאת כמה אנרגיה הוצאנו במהלך פעילות גופנית בהשוואה להוצאת האנרגיה במנוחה. כשאר אדם נמצא במנוחה הוצאת האנרגיה שלו הינה 1MET כערך ייחוס.

החישוב נעשה לפי נוסחה של משקל האדם המבצע את הפעילות בקילוגרמים כפול 3.5 ואת התוצאה המתקבלת כופלים בערך הMET של אותה פעילות גופנית. את התוצאה המתקבלת מחלקים ב200. התוצאה שמתקבלת היא כמה קלוריות אנו מוציאים בכל דקה של אותה פעילות.

דוגמה לחישוב הערך הקלורי של כל פעילות גופנית

לדוגמה מתעמלת ששוקלת 70 קילוגרם ועוסקת ברכיבה על אופניים. החישוב יהיה 70 כפול 3.5. ואת התוצאה המתקבלת שהיא 245 כופלים בערך הMET של אותה פעילות גופנית של רכיבה על אופניים שהוא 7.5 ומקבלים 1837.5. את התוצאה המתקבלת ממכפלה זו מחלקים ב200. התוצאה שמתקבלת היא 9 בקירוב כלומר בכל דקה של רכיבה אותה מתעמלת שורפת 9 קלוריות. אם היא רכבה על אופניה במשך שעה היא הוציאה 9 קלוריות כפול 60 דקות. כלומר 540 קלוריות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן