מטופלי אלטרוקסין נדרשים למעקב רפואי ובדיקות דם

מטופלים באלטרוקסין לאיזון בלוטת התריס? גשו למעקב רפואי ובדיקות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבדיקות דם
בלוטת התריס- התירואיד. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. איור: Mikael Häggström

מטופלי אלטרוקסין נדרשים למעקב רפואי ובדיקות דם  

מטופלים בתכשיר אלטרוקסין ? משרד הבריאות הוציא הנחייה לחברת התרופות האחראית לתכשיר בישראל להודיע לחולים שצרכו את התכשיר אלטרוקסין לגשת למעקב רפואי ובדיקות דם. התרופה משמשת לטיפול בתת פעילות של בלוטת התריס– התירואיד. פרסום זה של משרד הבריאות הוצא בשל תלונות של מטופלים בתכשיר שהעידו כי יצאו מאיזון של תפקודי התירואיד בעקבות שימוש בתכשיר.

מהודעת משרד הבריאות עולה כי זה חייב את פריגו, בעלת הרישום בתכשיר ELTHROXI  בפורמולציה החדשה שלו לפרסם מודעות בעתונים באשר לשינוי הפורמולה של התכשיר ובעקבות זאת על המטופלים בתכשיר זה לערוך מעקב רפואי לרבות בדיקות דם.

במשרד הבריאות מדגישים כי לפי דוח חברת פריגו, שהינה כאמור בעלת הרישום בישראל, בדנמרק ובניו-זילנד, מטופלים רבים דיווחו כי יצאו מאיזון לאחר החלפת הטיפול, עם זאת דיווחים אלה פחתו "אחרי התאמת המינונים עם הפורמולציה החדשה".

במשרד הבריאות מציינים כי החל בחודש פברואר 2011 משווקת פורמולה חדשה של התכשיר. פורמולה זו יוצרה ושווקה בעבר על ידי חברת GlaxoSmithKline GSK אך זו עשתה שינויים בפורמולציה של התכשיר על ידי הוספת חומרי עזר אליו, כדי לשפר את יציבות התרופה. חוזק ומהות החומר הפעיל נותר זהה. יתרה מזאת ייצור התכשיר לאחר השינוי עבר לחברת ASPEN ובעל הרישום בישראל הוא פריגו בע"מ.

בחודש מרץ השנה הודיעה פריגו לרוקחים ולרופאים על שינוי הפורמולציה ועל הצורך במירב אחרי תפקודי בלוטת התריס אחרי השינוי בין התכשירים. כמו כן עשתה שלחה פריגו מכתב נוסף באותו עניין לרופאים ולרוקחים לאחר תלונות של מטופלים. בנוסף הוסיפה החברה כיתוב בנושא במדבקה על אריזות התכשיר ששווקו החל מאוגוסט 2011.

עוד מציינים במשרד כי בעת שהוגשה הבקשה לאישור שינוי פורמולה, הראה היצרן תוצאות בדיקות שהראו כי התכשיר תקין. הנחת העבודה של משרד הבריאות היא ש"תוך פרק זמן לא ארוך, יאוזנו המטופלים בתכשיר החדש על ידי התאמת המינון של התכשיר המשווק בארץ".


דילוג לתוכן