מיזם פיתוח פתרונות פתרונות לאתגרים של פצועי צבא מהארץ ומהעולם,

במיזם שיחל ב30 לאפריל לשלושה ימים, יפותחו פתרונות טכנולוגיים חדשניים בקוד פתוח, לשיפור איכות החיים של פצועי צבא מישראל, מארצות הברית ומצרפת

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
חיילים קרביים מגדוד גרניט ביציאה מלבנון. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: אביעד. Hmbr

מיזם ייחודי המפגיש בין פצועי צה"ל עם פצועים מצבאות זרים, על מנת  לפתח ולמצוא פתרונות לאתגרים של פצועי צבא מהארץ ומהעולם, המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות במטרה לשפר את איכות חייהם

בין ה-30 באפריל – 2 במאי, יתקיים "מייקתון" ייחודי -אירוע בינלאומי חוצה יבשות ראשון מסוגו. במסגרתו, במשך שלושה ימים, מתגייסים מתנדבים מומחים מכל רחבי הארץ במטרה לפתח ולמצוא פתרונות לאתגרים של פצועי צבא מהארץ ומהעולם, המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות במטרה לשפר את איכות חייהם. כלל הפתרונות יועלו בפלטפורמה של מיזם TOM -Tikkun Olam Makers ויאפשרו לכל אדם עם מוגבלות דומה להשתמש בפתרון. המייקתון יתמקד ב 12 אתגרים המבוססים על סיפורים אישיים של פצועי צבא מהארץ ומהעולם: 7 מישראל, 4 מארה"ב, 1 מאירופה.

המיזם יתמקד ב- 12 אתגרים המבוססים על סיפורים אישיים של פצועי צבא מהארץ ומהעולם: 7 מישראל, 4 מארה"ב, 1 מאירופה. במהלך  72 שעות ייתכנסו מהנדסים, יזמים טכנולוגים, מתכנתים, מייקרים, מעצבים, רופאים, פיזיותרפיסטים ופסיכולוגים, יחד עם הפצועים ומאות מתנדבים, במטרה לייצר פתרונות טכנולוגיים חדשניים בקוד פתוח, לשיפור איכות החיים של פצועי צבא מישראל, מארצות הברית ומצרפת.

בתום האירוע יציגו הצוותים את הפתרונות החדשניים שפותחו למען הפצועים וייבחר צוות מנצח. כל הפתרונות יעלו בפלטפורמה של TOM ויאפשרו לכל אדם עם מוגבלות דומה להשתמש בפתרון.

פצועי צבא מגיעים מצבאות שונים, אך התחושות זהות לכולם. הם סובלים מתסכולים דומים הנובעים מירידה באיכות חייהם, החל מכאבי הפציעה, הלם קרב, התמודדות עם החזרה לשגרה והחיים בתוך הקהילה: נעם בן ה-33 נפצע בעזה לפני 9 שנים מפצמ"ר ואיבד רגל; חירות נפצעה במהלך שירותה בצה"ל וסובלת מ-CRPS; הנרי שירת בסיירת הצבא הצרפתי ונפצע קשה ברגלו במהלך שירותו באפגניסטן; ג'ף שירת בצבא האמריקאי וכיום סובל מפוסט טראומה קשה. נעם, חירות, הנרי וג'ף, לחמו בצבאות שונים, במלחמות שונות וסובלים מפציעות שונות אך התמודדותם עם "היום שאחרי הפציעה" דומה ומשותפת לכל פצועי הצבא בעולם באשר הם. המייקרים ינסו להמציא פתרונות לארבעתם ולפצועים נוספים, במטרה שאלו יאפשר להם לשפר את איכות חייהם.

את היוזמה מובילה עמותת RESTART שמטרתה לאתר דרכים לשיפור איכות חייהם של פצועי צה"ל באמצעות שילובם בעולם היזמות הטכנולוגית והעסקית. MAKERS FOR HEROES הינו פרויקט הדגל של RESTART המתקיים בשיתוף עם מיזם TOM: Tikkun Olam Makers של קבוצת ראות המפתח ומפיץ מוצרים זולים עבור אנשים עם מוגבלויות יחד עם ארגון Challenge America המסייע לפצועים מצבאות ארה"ב וצרפת. למיזם חברו מאות מתנדבים מחברות מובילות במשק הכוללים נציגי חברות טכנולוגיה גדולות בהן: סטרטסיס, קונטרופ, זינגר, אלביט ויחידת אופ"ק של חיל האויר. האירוע בשיתוף: בנק הפועלים, חברת ORBS, ארגון BEWELL וקרן שוסטרמן

את הפתרונות הטכנולוגיים החדשניים יפתחו ה"מייקרים"- מאות מתנדבים מחברות מובילות במשק, המגיעים ממגוון תחומים (מעצבים, מתכנתים, מהנדסים, פיזיוטרפיסטים, רופאים, פסיכולוגים וכן נציגי חברות טכנולוגיה מובילות), שבמשך 3 ימים יפעלו יחדיו על מנת למצוא פתרונות לאתגרי הפצועים. המייקרים מחולקים לצוותים, וכל צוות פותר אתגר לפצוע שונה, אשר מציף בעיה מחיי היום יום שלו, ואותה ינסו המייקרים לפתור באמצעות מוצר שהתחילו לפתח בשבועות האחרונים במטרה להגיע לאב-טיפוס של מוצר פועל (working prototype) במהלך שלושת ימי המייקתון. בהמשך יפותחו אבי הטיפוס למוצרים ברי-שכפול באמצעות הפעילות של מיזם TOM ברחבי העולם.

הרעיונות של המייקרים יתורגמו למוצר שמיש כבר במהלך שלושת ימי האירוע וזאת בזכות הציוד הטכנולוגי המתקדם בישראל שקיים במתחם IMPACTLABS המאפשר יצירת מוצרים פיסיים שכוללים סריקה והדפסה תלת מימדית בטכנולוגיות שונות ביניהן מדפסות של חברת סטרטסיס (חברה ישראלית גלובלית המובילה בתחום הדפסת תלת הממד), אשר יהיו זמינות לצוותים לצורך בניית הפתרונות פורצי הדרך. כמו כן ייקחו חלק מרכזי באירוע חברת סטרטסיס, בנק הפועלים, חברת קונטרופ, חברת זינגר, חברת Orbs, יחידת אופ"ק של חיל האוויר, ארגון BEWELL, אלביט, קרן שוסטרמן וקרן JVP.

חברות טכנולוגיה מובילות בינהן סטרטסיס, קונטרופ, זינגר, אלביט ועוד נרתמו למען המטרה ומלבד ממומחיות בטכנולוגיות, שולחות החברות עובדים למשך 3 ימים בהם יפתחו פתרונות לאתגרים של הפצועים. העיצובים השונים יתורגמו לפתרונות ממשיים בזכות הטכנולוגיות המתקדמות, בין היתר הדפסת תלת מימד אשר בעזרתן ייצרו במסגרת האירוע אבי טיפוס מותאמים לדרישות הפצועים.

האירוע יתקיים ב- Impact Labs מתחם טכנולוגי קהילתי לפיתוח וייצור מוצרים שהוקם על ידי קבוצת ראות ו WeWork ובו עשרות מדפסות תלת מימד בטכנולוגיות שונות, נגריה, מסגרייה, מתפרה, רובוטים, מכונות חיתוך בלייזר, חדרי אלקטרוניקה, תיעוד, צילום וסריקות תלת מימדיות.

את העשייה תעטוף תכנית עשירה שחזונה ליצור קהילת פצועים חוצת יבשות. החל ממפגש וקבלת פנים של המשלחות בנתב"ג, דרך ארוחות ערב שישי משותפות, סיור בירושלים, פגישה עם ארגון נכי צה"ל בבית הלוחם תל אביב, סדנאות יוגה, הופעות של זמרים אורחים, משחק ראווה של הליגה הפאראלימפית לכדורסל בכיסאות גלגלים מול שחקני מכבי תל אביב ועד לתחרות בין הצוותים שתסתכם בטקס מרכזי בו יוכרז הזוכה. האירוע המסכם יכלול כ-350 מוזמנים מתחומים שונים. בין שופטי התחרות : ד"ר אורן ברזל – מנהל מחלקת השיקום האורטופדי בבית החולים תל השומר ורפי קסטן – שותף מנהל בקרן ההון סיכון JVP.

דילוג לתוכן