"מיי הריטג'" תבצע 10,000 בדיקות קורונה ביום

מיי הרטיג' תקים מעבדת בדיקות, מבוססת על ציוד BGI, שצברה ניסיון בבדיקות קורונה המוניות בעולם ובפרט בסין

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
מטושים לבדיקות קורונה. יוחלפו על ידי בדיקות רוק במבחנה. צילום: Vesna Harni Pixabay

משרד הבטחון חתם הסכם להרחבת כמות הבדיקות בישראל. ההסכם נחתם עם חברת מיי הרטיג' אשר תקים מעבדת בדיקות, מבוססת על ציוד של החברה הסינית BGI. מיי הרטיג' צברה ניסיון בבדיקות קורונה המוניות במדינות שונות בעולם ובמוקד ההתפרצות בווהאן שבסין.

בהודעה משותפת למשרד הבריאות ומשרד הביטחון הודיע הללו כי אמש נחתם הסכם עם חברת "MY HERITAGE" הישראלית להקמה ותפעול מעבדה ל-10,000 בדיקות קורונה ביום.

משרד הביטחון ומשרד הבריאות חתמו על הסכם עם חברת "מיי הריטג'" לביצוע 10,000 בדיקות קורונה ביום לנוכח היעד שהציבה הממשלה להגביר את כמות הבדיקות. אבחון מקיף ומהיר של כמות מקסימלית של ישראלים יוביל ליכולת מניעה טובה יותר של התפרצות המגפה מחדש ויאפשר לנקוט בצעדי סגר או הקלתו באופן המבוסס על נתוני אמת מדויקים יותר.

דגש בבדיקות הקורונה על אבטחת מידע ושמירה על פרטיות

חברת מיי הריטג' תקים בישראל מעבדת בדיקות קורונה. המעבדה תהיה עצמאית והיא תופעל על ידי עובדי החברה הישראלים . החברה תעשה שימוש בציוד של החברה הסינית BGI .

על ההסכם הופקדו מטעם משרד הביטחון, מנהל הרכש (מנה"ר), אגף הכספים והיועץ המשפטי למערכת הביטחון. ניתן בו משקל רב לסוגיות של אבטחת מידע ושמירה על פרטיות וחסיונם הרפואי של הנבדקים.

במשרד הבריאות ציינו כי "עסקה זו מצטרפת להסכם שחתמו משרד הביטחון ומשרד הבריאות עם חברת AID GENOMICS , שתספק גם היא ציוד של חברת BGI לקופות החולים ובתי חולים ברחבי הארץ. הציוד יאפשר להם יכולת ל- 12-14 אלף בדיקות ביום. בסה"כ יאפשרו שני ההסכמים יכולת של למעלה מ-20 אלף בדיקות ביום.|

לדברי שר הבריאות, ליצמן  "אנו ממשיכים לחזק את מערך הבדיקות בתוספת שתסייע לנו במאמץ הלאומי למאבק בנגיף הקורונה. אנו מברכים על כך וסומכים על הפעילות המשותפת הזו, שתאפשר לנו לקדם את הבדיקות במקצועיות, ביעילות ובזמינות".

*שר הביטחון, נפתלי בנט סיכם כי  "המשימה החשובה ביותר היא חיזוק מערך הבדיקות, בהיקף, במהירות עד לתוצאה ובאמינות הבדיקות. אני מברך את מיי הריטג׳ ואת BGI על כניסתם למערכה זו".

דילוג לתוכן