מימון המונים לרכישת שטחים מכדור הארץ להצלתו

מצילים את כדור הארץ בעזרת "מימון המונים": מיזם חדש: קבוצת רכישה ענקית תקנה 1.4% מכדור הארץ כדי להציל אותו

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
טבע ובריאות. כל הזכויות שמורות.

מצילים את כדור הארץ בעזרת "מימון המונים": מיזם חדש: קבוצת רכישה ענקית תקנה 1.4% מכדור הארץ כדי להציל אותו

*פרופ' אורי שיינס מהחוג לביולוגיה וסביבה באוניברסיטת חיפה הקים ארגון בינלאומי שבעזרתו יוכל כל אדם בעולם לקנות חלק מה"אזורים החמים" בהם קיים מגוון ביולוגי יוצא דופן, ובכך להציל את כדור הארץ. הוא מבקש את סיוע ההמונים כדי להוציא את המיזם לדרך*

מיזם חדש ויוצא דופן של פרופסור אורי שיינס מאוניברסיטת חיפה: הקמת "קבוצת רכישה" המונית, בינלאומית דמוקרטית ופתוחה לכל שמטרתה – להציל את כדור הארץ. "לא חייבים ואי אפשר לשמור על כל כדור הארץ כל הזמן. אבל אם נצליח לשמור רק על אותו אחוז קטן שבו יש מגוון יוצא מן הכלל של צמחים ובעלי חיים שנמצאים בסכנת הכחדה, נוכל לעצור במידה מסוימת את הכחדת המינים שמתרחשת היום", אמר פרופ' שיינס, שמבקש באמצעות "גיוס המונים" לגייס את סכום הכסף הדרוש להקמת המיזם.

מיזמי "גיוס המונים" ביקשו לגייס כספים לפרויקטים רבים ומעניינים, אך ספק אם מישהו כבר נתקל בפרויקט של פרופ' שיינס, מהחוג לביולוגיה וסביבה באוניברסיטת חיפה-אורנים: הוא מבקש את עזרת הציבור להגיע לסכום של 25 אלף דולר בכדי להקים את הארגון הדמוקרטי והבינלאומי להצלת מגוון המינים של כדור הארץ. לדבריו של פרופ' שיינס, כבר כיום ישנם מינים רבים של צמחים ובעלי חיים שנמצאים בסכנת הכחדה, כשרשימה זו רק הולכת וגודלת עם ההתחממות הגלובלית והמשך ההרס של שטחים פתוחים. "אנחנו לא תמיד יודעים לצפות מה הוצאתו של מין אחד מהמערכת תגרום, אבל יש דוגמאות של התמוטטות מערכת שהגיעה עד לכדי השפעה על האדם כתוצאה מהכחדה של מין אחד. למשל, הכחדת לוטרת הים באוקיינוס הפסיפי שגרמה לעליית אוכלוסיית קיפודי הים, שאכלו את האצות שלא היו זמינות לדגים שמתו וכך דייגים רבים איבדו גם פרנסה וגם מזון", מסביר פרופ' שיינס.

הרעיון שלו להצלת המגוון הביולוגי פשוט: 1.4% משטח העולם מוגדר כיום כ"אזור חם" של מגוון ביולוגי – אזור שבו מיני צמחים ובעלי חיים רבים הנמצאים על סף הכחדה. קנייה של האזורים האלה והפיכתם לשמורות טבע – תציל את אותם מינים ובכך את החיים על פני כדור הארץ. במידה ויגויס הכסף להקמת הארגון, ששמו TIME (This is My Earth), יוכל כל אדם על גבי כדור הארץ – מבוגר או ילד – להצטרף אליו בעלות של (לפחות) דולר בודד לשנה. כל החברים יצביעו פעם בשנה היכן להשקיע את כספי הארגון, על פי רשימה של אזורים "חמים ביולוגית" שיוגדרו על ידי צוות מדענים בינלאומי. קולות כל החברים יהיו שווים לחלוטין, ללא קשר לגובה דמי החבר ששילמו.

לדבריו, השוני המרכזי בין TIME לבין קבוצות ואנשים בודדים שרוכשים כבר היום קרקעות לשם שימור נעוצה באופי הדמוקרטי, הבינלאומי והציבורי של המיזם, כמו גם בעובדה שהאחריות על הטיפול בכל אזור שיירכש יהיה של החברים באותה המדינה, "המטרה אינה לקיים סוג של 'קולוניאליזם ירוק' אלא לתת לתושבים המקומיים לנהל את משאבי הטבע שלהם. אנו מעוניינים להקים ארגון שיכול לחנך למעורבות, שמירה על הסביבה ודמוקרטיה כבר מגיל צעיר. וכן, גם להציל את כדור הארץ", הוא מסכם.

אז כל מי שרוצה לסייע פרופ' שיינס מוזמן לחפש את המיזם בפורטל גיוס ההמונים – indiegogo לקבל פרטים נוספים ולתרום (http://igg.me/at/ThisIsMyEarth1).

דילוג לתוכן