הפחתת מינון מקסימלי לתרופות פרצטמול-אקמול ודקסמול

תאגיד התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיע על הפחתה במינון המקסימלי המומלץ לשימוש בתרופות פרצטמול (אצטאמינופן) כמו דקסמול ואקמול

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבריאות הילד
תרופות. צילום: הדוקטור- פורטל בריאות ורפואה.

חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה על הפחתת המינון המקסימלי לתרופות פרצטמול כמו אקמול ודקסמול

סובלים מכאבי ראש ומרבים להשתמש בכדורים נגד כאב ראש כמו אקמול ? תאגיד התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיע על כך שיפחית את המינון המקסימלי של המינון בתרופות המכילות אצטאמינופן  (פרצטמול) על מנת להפחית את הסיכון של החולים להשתמש במנת יתר מהתרופה וכדי לעודד שימוש במינון מתאים בתרופה.

אצטאמינופן  Acetaminophen אשר מוכר במדינת ישראל כפרצטמול  Paracetamol הוא תרופה המשמשת הורים וילדים, צעירים ובוגרים, להורדת חום ולטיפול בכאבים כמו כאבי ראש. הרכיב התרופתי משולב גם בתרופות אחרות. שמותיה המסחריים של התרופה בישראל : אקמול, דקסמול, רוקמול, פנדול, פרמול ועוד.

חברת התרופות הודיעה על הוראות חדשות למינון מקסימלי בתרופות פרצטמול: ההוראות החדשות מפחיתות את המינון שהותר עד כה : המנה המקסימלית של אצטאמינופן (פרצטמול), שתומלץ בהתווית התרופה, תהיה מינון מירבי של 3,000 מיליגרם – בממוצע ששה כדורים לשימוש בכל יום (500 מיליגרם לכדור). זאת בעוד שעד עתה המינון המומלץ המירבי בהוראות הוא עד 4,000 מיליגרם ביום- כלומר עד 8 כדורים.

כאמור, בהודעת החברה נאמר כי שינוי זה מיועד לעודד שימוש מתאים בתרופות אצטאמינופן (פרצטמול) ולהפחית את הסיכון לשימוש במנת יתר של התרופה. לדברי גורם בכיר בחברה "שימוש בתרופה הוא בטוח לשימוש כאשר הוא נעשה על פי ההתוויה אולם כאשר צורך כמות רבה מידי במינון יתר, הדבר עלול לגרום לנזקים לכבד".

השינוי בהתוויה במוצרי החברה, יחל ככל הנראה בתחילת שנת 2012.  תאגיד התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיע גם שהוא עובד באופן צמוד עם יצרנים אחרים של תרופות המכילות אצטאמינופן – פרצטמול על מנת להבטיח עקביות של כל היצרנים בהוראות השימוש בתרופות מסוג זה.

דילוג לתוכן