מיץ אשכוליות כנגד התפשטות סרטן

מחקר: מיץ אשכוליות בשילוב כימותרפיה מעכב התפשטות סרטן

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
חלוקת תאי סרטן. מקור: ויקיפדיה. אילוסטרציה: באדיבות המכון הלאומי האמריקאי לרפואה NIH

ממצאי מחקר חדש מצביעים על מיץ אשכוליות כתרופה יעילה כנגד התפשטות סרטן בשילוב כימותרפיה

ממצאי מחקר חדש ממחישים את הסינרגיה האפשרית בין רפואה מערבית לנטורופתיה וכיצד הרפואה המודרנית להעזר ברכיבים מן הצומח על מנת להעצים את יעילות התרופות ולהפחית רעילות שלהן לגוף, במיוחד בתרופות למחלות כמו סרטן, שרעילותן הרבה גורמת בטיפולים כימותרפיים למשל לתופעות לוואי קשות ; ממצאי מחקר חדש מעלים כי כוס מיץ אשכוליות גורמת לחולים להפיק תועלת דומה מתרופה כנגד סרטן בדומה למה שהיו מקבלים לו קיבלו מינון גבוה פי 3 מאותה תרופה.
במחקר ביקשו החוקרים לבדוק איך כמות רגילה של התרופת הסירולימוס משפיעה על התפתחות הסרטן בחולי סרטן כליות בתהליכי השתלה, לעומת חולים שקיבלו מינון מופחת פי 3 של התרופה בשילוב עם כוס של מיץ אשכוליות מידי יום. 

במחקר השתתפו 138 נבדקים חולים של סרטן כליות במצב סופני שקיבלו את המינון הרגיל של התרופה ואז פוצלו לשתי קבוצות האחת שקיבלה מינון מלא מהתרופה והשניה מינון מופחת של התרופה פי שלוש וכוס מיץ אשכוליות ליום.

ניתוח הממצאים העלה כי אפקטיביות הטיפול היתה דומה בשתי הקבוצות – 30% מהחולים זכו לאי התקדמות המחלה והתפשטותה בעוד שחולה אחד נותר במצב רמסיה למשך שנים. יחד עם זאת החולים שקיבלו מיץ אשכוליות לא סבלו מתופעות הלוואי האופייניות למינון הגבוה של התרופה וזכו להגברה של הזמינות של התרופה (אפילו שקיבלו אותה במינון של שליש) ברמה של 350 אחוזים עד 500% !

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת לחקר מחלת הסרטן ן Clinical Cancer Research. המחקר נערך על ידי צוותי מדענים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת שיקגו ומאוניברסיטת טקסס ומומנו על ידי המכון האמריקאי הלאומי לבריאות.

דילוג לתוכן