מיץ חמוציות כנגד דלקות בדרכי השתן בילדים

האם מיץ חמוציות יכול לסייע לילדים כנגד דלקות חוזרות בדרכי השתן ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהבריאות הילד
חמוציות. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-BY-SA. צילום: Mariluna

ממצאי מחקר חדש : מה השפעתו של מיץ חמוציות על טיפול בדלקות בדרכי השתן בילדים

ממצאי מחקרים שונים בעבר דנו רבות בהשפעתן של חמוציות על הפחתת דלקתיות בדרכי השתן בקרב נשים ועדיין ניטש ויכוח בשאלת יעילות טיפול זה בהשוואה לטיפול אנטיביוטי או טיפול דמה.
ממצאי מחקר שפורסמו לאחרונה שופכים אור על נושא זה מזווית אחרת: השפעת השימוש במיץ חמוציות על חזרת זיהומים בדרכי השתן בקרב ילדים. 
לשם כך, בחנו החוקרים במחקר כפול סמיות זה 255 ילדים (מתוך 263 ילדים שחלקם לא השלימו את הניסוי בשל קושי לעמוד בדרישות החוקרים) בשבעה מוקדים רפואיים ברחבי פינלנד. החוקרים חילקו את הילדים לשתי קבוצות: האחת נדרשה לשתות כוס אחת של מיץ חמוציות מידי יום למשל 6 חודשים והשניה נדרשה לשתות משקה כקבוצת ביקורת במהלך תקופה זו. במהלך 6 חודשים שלאחר תום הניסוי ובמהלך 6 חודשי הניסוי עצמו בחנו החוקרים את הממצאים של הישנות זיהומים בדרכי השתן בקרב ילדים אלה.

ניתוח הממצאים על ידי החוקרים העלו כי עשרים ילדים מתוך קבוצת הניסוי (ששתו מיץ חמוציות) בלבד שהינם 16% מכלל הילדים לקו במקרה אחד לפחות של זיהום בדרכי השתן במהלך המחקר בעוד ש28 שהינם 22% לקו בזיהום דומה בקבוצת הביקורת שלא צרכה מיץ חמוציות פער מובהק ומשמעותי.
בנוסף, החוקרים מצאו כי ההבדל הכולל במספר המקרים של דלקות בדרכי השתן של כל חברי קבוצת הניסוי ששתתה מיץ חמוציות היה רב בהשוואה לחברי קבוצת הביקורת- 27 זיהומים בלבד בקבוצת הניסוי לעומת 47 בקבוצת הביקורת.
יתרה מכך, החוקרים מצאו כי הילדים שצרכו מיץ חמוציות נאלצו להשתמש באנטיביוטיקה למשך פחות ימי טיפול בהשוואה לילדים בקבוצת הביקורת.
החוקרים מסיקים מן הממצאים כי למיץ חמוציות השפעה מועילה על דלקתיות וזיהומים בדרכי השתן. יחד עם זאת החוקרים מציינים כי טעמו החוץ של מיץ חמוציות עלול להרתיע ילדים מסוימים ומדגישים שלא לשתות מיץ חמוציות בכמות רבה מידי על מנת להמנע מתופעות לוואי כמו שלשול.
ממצאי המחקר שנערך על ידי חוקרים פינלנדיים פורסמו בכתב העת Journal Clinical Infectious Diseases

דילוג לתוכן