מיצוי זרעי ענבים כנגד סרטן צוואר ומוח

ממצאי מחקר חדש מרמזים: מיצוי זרעי ענבים עשוי לסייע כנגד גידולים סרטניים בצוואר ובמוח

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
ענבים- מכילים רזברטרול. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2.5 by sa. צילום: Tomas Castelazo

מיצוי מזרעי ענבים עוזר נגד סרטני מוח וצוואר
חוקרים מהמרכז לחקר סרטן בקולוראדו הציגו בז'ורנאל המקצועי Carcinogenesis את הנושא כיצד מיצוי מזרעי ענבים עוזר נגד סרטן. מיצוי זה הורס תאי סרטן שהתפתחו במוח ובצוואר. ברחבי תבל יש מעל לחצי מיליון חולים הסובלים מסוגי סרטן אלו, סרטן תאי קשקש במוח ובצוואר, כ-12 אלף חולים בסוגי סרטן אלו ימותו בארה"ב לבדה. במחקר שנערך על חיות מעבדה, מצאו החוקרים שמיצוי של זרעי ענבים עורר פגיעה ב-DNA של תאי סרטן כאלו ומנע מהם להתחלק ולהתרבות. ברחבי תבל נערכו עם מיצוי זרעי ענבים מחקרים רבים, מחקרים שהראו שמיצוי זה עוזר לפעולת המוח ודוחה התפתחות דמנטיות. כעת נמצא שצריכה סדירה של מיצוי מזרעי ענבים וגם צריכה של ענבים אדומים עוזרים כנגד סרטן.

מיצוי מזרעי ענבים נמצא מצמצם עד 67% גדילת סרטן ממספר סוגים
דר' רג'ס אגרוואל, חוקר מוביל בנושא וצוותו, הראו שמתן של מיצוי זרעי ענבים לעכברי מעבדה צמצם אצלם גדילה של מספר סוגי סרטן קטלניים ונזק ל-DNA שלהם עד 67%. מיצוי זה גרם גם לאפופטוזיס, (התאבדות) לתאי סרטן. ניסויים אלו נערכו עם עכברים מאחר וגופם מתנהג עם סרטן בדומה לגוף האדם. מיצוי זה משנה בגוף תנאים וכך תאי הסרטן אינם מוצאים תנאים מטבוליים המעודדים את צמיחתם. תאי סרטן הם בהכרח מהירי התרבות. כאשר אין להם תנאים לכך, הם מתים. מיצוי זרעי הענבים פוגע ב-DNA של תאי הסרטן וגם מונע תיקון שלו. למוצר זה אין שום רעילות. התכשיר חוסם את אחד המסלולים המטבוליים הדרושים לגדילה המהירה של הסרטן, אך אין הוא פוגע ברקמה בריאה. חוקר זה אומר שלתאי סרטן יש מספר מסלולי התרבות לא טבעיים – אם בולמים ולו חלק מהם, תאי הסרטן מתים. עם תאים בריאים המצב שונה מעיקרו, לכן תכשיר זה איננו פוגע בהם. במחקר זה נבדקה ההשפעה של תמצית זרעי ענבים כנגד סרטני מוח וצוואר, אבל מחקרים קודמים מצאו שהתכשיר יעיל גם כטיפול בלויקמיה, סרטני עור, שד, ריאות, קיבה וערמונית. המינון המומלץ של תוסף זה לשם טיפול בסרטן ראש או צוואר הוא 150 מ"ג ליום.

מקורות

http://carcin.oxfordjournals.org
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/01/120127140939.htm
http://www.nutraingredients.com
:http://www.naturalnews.com/034893_grape_seed_extract_cancer_cells_DNA.html#ixzz1lnJc0S8a

 

*  האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן