מי זכאי לזכויות רפואיות?

מי זכאי לזכויות רפואיות?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפטעסקים כלכלה ניהול
מימוש זכויות רפואיות. מקור: ויקיפדיה. באדיבות Michael-Lammey-US-Navy-photo-by-Jhi-Scott

מי זכאי לזכויות רפואיות ?

המוסד לביטוח לאומי בישראל הוא מוסד רווחה בעל מדיניות חברתית, שמטרתו לדאוג לאוכלוסיות חלשות ולספק להן ביטחון כלכלי. אזרחי ישראל מחויבים לשלם דמי ביטוח לאומי, ולכן זכאים לזכויות חברתיות וסיוע כלכלי בהתאם לנסיבות, ועל פי החוק. הביטוח הלאומי פועל בכמה תחומים, ביניהם: תאונות עבודה, נכות כללית, ניידות, סיעוד ועוד.

אף על פי שמטרתו של הביטוח הלאומי היא לסייע לאזרחי ישראל, קיימים קריטריונים מסוימים כדי שאזרח המבקש סיוע, יהיה זכאי לו. התהליך להכרה על ידי הביטוח הלאומי יכול להיות מסורבל, מתמשך ובעייתי. זו הסיבה שקמו גופים העוסקים בתחום, ומסייעים לאזרחים לקבל הכרה בזכויות רפואיות.

על מנת לקבל את הזכויות הרפואיות הללו, יש להוכיח חומרת פגיעה, אובדן כושר עבודה וכיוצא בזה. במידה שמכיר הביטוח הלאומי בפגיעה, ניתנות הזכויות כפיצויים, קצבאות, מענקים, הטבות והנחות. ניתן לקבל הקלות או פטורים ממס הכנסה ומגורמים ממשלתיים ופרטיים אחרים.

איך מקבלים הכרה מביטוח לאומי ?

ברוב המקרים שבהם פונים לביטוח לאומי כדי לקבל הכרה במצב הרפואי, מפנה ביטוח לאומי את התובע לועדה רפואית. בועדה נקבעים אחוזי הנכות, ועל פיהם נקבעות זכויות התובע. הועדה מורכבת מרופא וממזכיר ישיבה, היא נמשכת זמן קצר מאוד, לכן חשוב להתכונן מראש כדי להציג רק את מה שחשוב ורלוונטי.

הגופים השונים, המתמחים בתחום הזכויות הרפואיות, מסייעים לתובעים להתכונן לועדות הרפואיות, לבנות את התיק הרפואי ולהכין את כל המסמכים הנדרשים לאחר ניתוח מעמיק של המקרה. הסיכויים לקבל הכרה בידי ביטוח לאומי משתנים ממקרה למקרה, ולכן במקרים מסוימים כדאי להתכונן ולהתייעץ לפני הגשת התביעה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן