מכון ויצמן במקום העשירי במדד איכות המחקר העולמי

מכון ויצמן למדע ניצב במקום העשירי במדד איכות המחקר העולמי

מכון ויצמן למדע ניצב במקום העשירי במדד איכות המחקר המשוקללת העולמית. הסקר בוצע על-ידי המכון לסקרי מדע וטכנולוגיה שבאוניברסיטת ליידן, הולנד. מכון ויצמן למדע הוא היחיד מעשרת מוסדות המחקר שמחקריהם דורגו בעשרת המקומות הראשונים, הממוקם מחוץ לגבולות ארה”ב.
מדד איכות המחקר העולמי מבוסס על בסיסי נתונים מספריים בלבד, ולא על שאלונים סובייקטיביים. מדובר בנתונים על פרסומיהם המדעיים של מדעני האוניברסיטאות השונות, מספר הציטוטים של המאמרים האלה – נתון המעיד על איכות המחקר, וכן על נתונים באשר לגודל מוסד המחקר, או האוניברסיטה.
מיקום זה מעיד על עלייה משמעותית באיכות מחקריהם של מדעני מכון ויצמן למדע בעשור האחרון, בשנים 2006 – 2015. בתחילת העשור הזה ניצב המכון במקום ה-19 ברשימת איכות המחקר המדעי העולמי (ואחד משלושה מוסדות שאינם אמריקאיים, שנכללו ברשימת 25 המקומות הראשונים); ואילו במדד שפורסם בימים אלה, הוא עלה, כאמור, למקום העשירי.
נתונים נוספים:

• 19% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון דורגו ברשימת 10% המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר.
• 21.4% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון בתחום מדעי החיים והרפואה דורגו ברשימת 10% המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר.
• 2.4% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון נכללו באחוז העליון ברשימת המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר, ו-64.7% נכללו במחצית העליונה של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה.
• מאמריהם המדעיים של מדעני המכון צוטטו 27,859 פעמים במשך תקופת הסקר: 2006-2015.