ממשיכים במבצע לדיגום תלמידי גימנסיה עברית ותושבי ירושלים

ממשיכים גם היום במבצע לדיגום תלמידי גימנסיה עברית ותושבי ירושלים במאמץ לבלימת שרשרת ההדבקה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
בדיקת קורונה חדשנית. אילוסטרציה: PIRO4D Orlando Pixabay

עליה בשיעורי התחלואה בישראל וחשש להתחלת גל שני של מגפת נגיף הקורונה. במשרד הבריאות מודאגים מהעליה במספר החולים ומקצב ההדבקה לצד מגמות של אדישות ושאננות המתבטאות בזלזול ובחוסר הקפדה על הכללים.

עקב העלייה המשמעותית במספר חולי נגיף הקורונה בישראל והעלייה בקצב ההדבקה בימים האחרונים, קיים שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, שורת התייעצויות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות. מההתייעצויות עולה שהלימודים בבתי הספר ימשיכו למעט מוסדות חינוך שבהם התגלתה תחלואה בנגיף קורונה.

עוד עלה מהן כי ישנה נחיצות לחזק את ההסברה לציבור בנושא ההקפדה על ההנחיות. שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את אגף ההסברה במשרד הבריאות לפרסם קמפיין לציבור כדי לחזק את ההענות לכללים למניעת התפשטות נגיף קורונה.

במשרד הבריאות שבים ומדגישים את 3 כללי הברזל :

1 חובה לעטות מסכה במרחב הציבורי ובמקומות העבודה

2. הקפדה על היגיינה

3. שמירת מרחק של 2 מטרים מאדם לאדם

 

בדיקות קורונה לתלמידי הגימנסיה העברית במאמץ לעצור ההתפשטות

בתוך כך הודיעה קופת חולים כללית: "ממשיכים גם היום במבצע לדיגום תלמידי גימנסיה עברית ותושבי ירושלים במאמץ לבלימת שרשרת ההדבקה בקרב תלמידי ותושבי העיר"

החל מעב החג נדגמו מאות תלמידים לקוחות כללית שמתוכם 47 נמצאו חיוביים. הצוותים הרפואיים יצרו אתמול קשר עם משפחות התלמידים למתן הדרכה ולתיאום קבלת ערכת מעקב וניטור הכוללת מד חום ומד סיטורציה (ריווי חמצן) באמצעות צוותים אשר יגיעו לביתם. לכל משפחה הוצמדה אחות מעקב אליה ניתן יהיה לפנות לכל צורך. בנוסף, בני המשפחות של התלמידים שנמצאו חיוביים הונחו להישאר בבידוד והם ידגמו בביתם ביומיים הקרובים.

שאר תלמידי הגימנסיה שעדיין לא נדגמו קבלו הודעה חוזרת להגיע לביצוע הבדיקה במתחם הדרייב-אין בחניון טדי שכללית מפעילה באמצעות מד"א ופועל גם היום.

לדברי הדוקטור יאן מיסקין, מומחה למחלות זיהומיות, רופא משפחה ומנהל חמ"ל קורונה במחוז ירושלים של כללית: "מיום רביעי בלילה אנו בקשר רצוף עם עירית ירושלים וצוות בה"ס ופועלים כדי לתת לעצור את שרשרת ההדבקה בקרב תלמידי בה"ס. צוות החמ"ל עובד מסביב לשעון, בחג ובשבת, על מנת לספק מענה למטופלינו בעיר. מחר נפתח שוב מרכזי דיגום נוספים של כללית ברחבי העיר. בכל מקרה של הופעת תסמיני חום, שיעול וקשיי נשימה אנא פנו ל- 2700* מוקד אחיות ו/או ממחר לרופא המשפחה".

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן