מנהיגות-רודולף ג’וליאני

שם הספר: מנהיגות
מחבר : רודולף ג’וליאני
מספר עמודים : 310
סוג כריכה: קשה
תחום: ניהול, מנהיגות, אחריות, נאמנות, למידה, קביעת מטרות

תקציר: “מנהיגות אינה נוצרת סתם כך.. – מנהיגות אפשר ללמד, אפשר ללמוד ואפשר לפתח…” כותב רודולף ג’וליאני – ראש עיריית ניו-יורק המיתולוגי שיזכר רבות בזכות תפקודו במתקפה על מגדלי התאומים וניקוי העיר מפשיעה, בפתח ספרו “מנהיגות”.
בספרו מנהיגות לוקח ג’וליאני את הקורא למסע אישי מרתק באמצעותו מעביר המחבר לקורא את תובנותיו באופן סדור יחסית בנושא ניהול נכון, התפתחות אישי, הנהגה, ערכים, קבלת החלטות, נאמנות, קביעת מטרות וניהול.

ג’וליאני מלווה את הקורא שלב אחר שלב, בתוך סיפורו האישי כראש עיריית ניו יורק, ברצף התובנות ההתפתחותיות שהפיק לגבי תפקודו כ”מנהיג”- החל מקביעת המטרות, תכליתיות, תפיסת נטילת השליטה, לימוד וטיפול במשימות בהקדם, ללא שהות, לפי סדר תוך הכתבת טון ארגוני מאוזן, משמעות ההכנה הקפדנית, חשיבות ההשקעה בפרטים הקטנים, דגש על יצירת חזון והסתמכות על נסיון בלתי אמצעי, הטמעת מוכנות בקרב הכפיפים, ניהול אסרטיבי אך רגיש,

קבלת אחריות על התנהלות נכונה כל הזמן, עשייה מנהיגותית במסגרת האפשר ונסיון לפרוץ את גבולות האי אפשר, ניתוח נקודות חולשה ועוצמה, שימוש במתח יצירתי, קיום הבטחות, הפגנת דוגמה אישית, שמירה על נאמנות, רגישות אך עמידה על עקרונות כנגד ביקורת ותוקפנות ועוד. “חלק מהמנהיגות הוא לדעת כיצד לרתום את הרשות שלכם בצורה שתשרת את היעדים שלכם- עצתו של אבי: להשאר רגוע. אבל חלק נוסף של מנהיגות הוא לשמור על ההומניות.” כך לדוגמה “הכעס שחשתי ושאני ממשי לחוש בגלל ההתקפות על מרכז הסחר העולמי הוא תופעה בריאה. האתגר היה כיצד להפעיל אותו בדרכים שיהפכו אותי למנהיג חזק וטוב יותר”.