מניעת קורונה בחודש הרמדאן

6 כללים להפחתת הסיכון להדבק ולהדביק בנגיף הקורונה במהלך חודש הרמדאן

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
הפחתת הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה בחודש הרמדאן. אילוסטרציה: Pixabay

משרד הבריאות חושש מהתפשטות משמעותית במיוחד של נגיף הקורונה במגזר הערבי עקב חודש הרמדאן. לכן, יעלה משרד הבריאות קמפיין רחב היקף שמיועד להגביר את המודעות בקרב בני המגזר הערבי המוסלמים החוגגים את הרמדאן. במסגרת הקמפיין יודגשו מסרים כיצד למנוע את המשך הפצת הנגיף והידבקות והדבקה בחודש הרמדאן.

במשרד הבריאות חוששים שכפי שארע באירועים החגיגים, החברתיים והדתיים של ערב פורים במגזר היהודי שהובילו להתפשטות משמעותית של הנגיף, כך גם הרמדאן עלול להוביל להתפשטות משמעותית של הנגיף ופגיעה באוכלוסיה הערבי במיוחד. חודש הרמדאן מתחיל ב-23 באפריל ונמשך כחודש ימים, עד תומו בחג עיד אלפיטר.

6 כללים להפחתת הסיכון להדבק ולהדביק בנגיף הקורונה במהלך חודש הרמדאן

המסרים העיקרים שמבקשים לחדד במשרד הבריאות על מנת למנוע התפשטות קורונה במגזר הערבי במהלך הרמדאן הם אלה:

  1. להתפלל את תפילות סיום הצום (התראויח) רק עם בני הבית
  2. ארוחת איפטאר רק עם בני הבית
  3. בלי אורחים ובלי אירוחים
  4. מצייתים להנחיות של משרד הבריאות כמו חובת לבישת מסכות, חיטוי ידיים ונקיון ידיים וכן שמירת מרחק
  5. לא לצאת מהבית למעט פעולות חיוניות של רכישת אוכל ותרופות.
  6. אם מוכרחים לצאת יוצאים עם מסכה ושומרים על מרחק 2 מטרים

במשרד הבריאות מבקשים מהציבור המוסלמי להקפיד על הנחיות אלה, על מנת לשמור על שלום המשפחות והציבור. במשרד הבריאות מדגישים "אל תסכנו את חיינו ואת חיי המשפחה. לא רוצים שאיש מאיתנו ימות. השנה חוגגים בנפרד כדי ששנה הבאה נוכל לחגוג עם המשפחה".

קמפיין הסברה למניעת הדבקה בחודש הרמדאן

משרד הבריאות פועל לשמירה בריאות הציבור במהלך חגים המצוינים בישראל ובהן ישנן פוטנציאל הדבקה גדול. כך באופן כללי כפי שנעשה בחג הפסח וכפי שיעשה ברמדאן באוכלוסיה הערבית המוסלמית. לכן, החל מהיום יעלה קמפיין הסברה רחב היקף לקראת הרמדאן, בהובלת אגף ההסברה של משרד הבריאות ובשיתוף לשכת הפרסום הממשלתית ומטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה. הקמפיין ישודר בכל אמצעי המדיה, בתקציב העולה על  3 מיליון שח.

בהתאם לפילוח מדויק, הקמפיין של משרד הבריאות יעלה בערוצי הדיגיטל : פאנט, כל אלערב, בכרא, אלצנארה, שופוני , wascam . כמו כן יועלה פרסום בעתונות הערבית בארץ: כל אלנאס, אלצנארה, כל אלערב, חדית' אלנאס, פנורמה, אלמסאר ואלאתחאד. מובילי דעת קהל מהמגזר יקדמו את המסרים בפייסבוק , באינסטגרם, בטלגרם וביוטיוב. כמו כן מציינים במשרד הבריאות כי ישודר תשדיר רדיו יעודי בתחנות הרדיו אלשמס, אלנאס ומכאן (קול ישראל בערבית) ויועלה קמפיין טלויזיה בערוצים הלא ומכאן 33. זאת לבד משלטי חוצות בישובי המשולש. בנוסף, ישלחו מסרוני הודעות  sms ישלחו בסבבים לתושבי המשולש, הבדואים, צפון טורעאן , אכסאל ועוד.

אימאמים, מנהיגי דת ומעצבי דעת קהל לצעירים להפחתת סכנת ההדבקה

במשרד מדגישים שגם אזור מזרח ירושלים זוכה להתייחסות פרסומית להגברת המודעות; "בנוסף ממשיכים לטפל משרדי היחצ והפרסום סוזן מאזאווי (דוברת משרד הבריאות לנושא הקורונה ) ואיימן סמארה שמתמקד בהסברה במזרח ירושלים. משרד מאזאווי מפרסמים עשרות סרטונים של אימאמים, מנהיגי דת ומעצבי דעת קהל לצעירים כדוגמת כדורגלנים. וכן מצולמים סרטונים עם ראשי רשויות ומעצבי דעת קהל בחברה הערבית".

דילוג לתוכן