מסכות כנגד תסמיני הקורונה

האם מסכות מסייעות כנגד תסמיני מחלות נגיפים כמו שפעת או קורונה? ממצאי מחקר חדש שופכים אור בנושא ומסבירים מהו המנגנון שיכול לסייע להחלמה

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
האם מסכה מקלה על חומרת תסמיני נגיפים נשימתיים. צילום: Pixbay Alexander Droeger

האם מסכות מסייעות כנגד תסמיני מחלות נגיפים כמו שפעת או קורונה? ממצאי מחקר חדש שופכים אור בנושא. השימוש במסכה הפך להכרח. רבים מסתייגים משימוש במסכות נגד קורונה. ואולם, מתגלה כעת שמלבד ההגנה מהדבקות, ייתכן שמסכות גם מסייעות לחולים. כך על-פי ממצאי מחקר חדש שפורסם לגבי יעילות המסכה.

אז כיצד עוזרת המסכה לגוף להלחם בנגיף כמו קורונה או שפעת?. המדענים מסבירים שמסכה גורמת לשמירה על רמת לחות גבוה סביב הפה והאף. במחקרם בחנו המדענים עד כמה המסכות השונות שומרות על לחות באוויר. הם מצאו שמסכת כותנה הובילה לכמות לחות מירבית. החוקרים מעריכים כי הלחות מפחיתה חומרת שפעת ובאופן דומה אולי את חומרת קורונה. הלחות מסייעת לשיפור פינוי מוקוסיליארי Mucociliary המנקה פתוגנים ממערכת הנשימה. בנוסף, הלחות מסייעת לתפקוד חלבונים שמסייעים למערכת החיסון.

מסיכה להגנה על הפנים והאף בקורונה הפכה להכרח. מוטציות הנגיפים הפכו את המסכה להכרח גם למי שהתחסן.

המסכה מונעת הידבקות בנגיף הקורונה. כשאדם יחיד עוטה מסכה המחקרים מצביעים על הפחתת הסיכון בהדבקות בדרמטיות. כאשר שניים עוטים מסכה הסיכון צונח כמעט לגמרי. לכן חשוב לעטות מסיכה.

לחות המסכה מעודדת החלמה ?

אך מלבד ההכרח למניעת הידבקות ייתכן שהמסכות גם מאיצות החלמה.  מחקר חדש זה מצביע על תועלתן האפשרית. המסכה, כאמור מגבירה את הלחות סביב הפה והאף. בכך, ייתכן והיא מסייעת לגוף להפטר מפתוגנים כמו נגיפים. זאת בדרך הגורמת להפחתת הזיהום בדרכי הנשימה התחתונות. באופן זה גורמת המסכה להפחתה בחומרת המחלה.

לכן, המדענים גורסים ששימוש במסכה יכול להועיל לאדם גם לאחר שנדבק בנגיף בדרכי הנשימה העליונות. המדענים ממליצים להמשיך לבצע מחקר מקיף בנושא.

המחקר נערך על-ידי מדענים מהמכון לסוכרת ומחלות דרכי העיכול -חלק מהמכונים הלאומיים בארה"ב.  הממצאים ראו אור בכתב העת  Biophysical Journal.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן