מסע הסברה: פרפור פרוזדורים ושבץ מוחי

מסע הסברה ארצי מדגיש את הסיכון של אנשים הסובלים מפרפור פרוזדורים בלב ללקות בשבץ מוחי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לב
ניתוח לב פתוח. מקור: ויקיפדיה. באדיבות US NIH . צילום: Jerry Hecht

"מונעים שבץ"- האיגוד הקרדיולוגי יוצא למסע הסברה מיועד להביא לצמצום שבץ מוחי אצל הסובלים מפרפור פרוזדורים בלב.

"אל תיתן לקריש מהלב לגרום לך לשבץ במוח", מדגיש מסע הסברה הארצי החדש שהוכרז השבוע ביוזמת האיגוד הקרדיולוגי הישראלי. במסע ההסברה החדש שותפים האיגוד הנוירולוגי בישראל והאיגוד הישראלי לרפואה פנימית ומטרתו להגביר את מודעתם של בני משפחה וחולים הסובלים מפרפור פרוזדורים בלב דווקא לסיכונים של התופעה המגבירים את השכיחות של אירועי שבץ מוחי

נשיא האיגוד הקרדיולוגי הפרופסור חיים לוטן, המשמש כמנהל המערך הקרדיולוגי בהדסה עין כרם ציין בישיבת העיתונאים לרגל השקת מסע ההסברה כי לאיגוד מחויבות להפחתת הסיכון לשבץ מוחי בקרב הסובלים מפרפור פרוזדורים. הפרופסור לוטן הסביר כי באיגוד "מקווים שמסע ההסברה יועיל לחולים שלנו ויהווה תמיכה חשובה בטיפול בהם. מטרתנו להסביר את הקשר בין פרפור פרוזדורים ושבץ מוחי ולהגביר את המודעות לכך שניתן להפחית את הסיכון של חולים אשר סובלים מפרפור פרוזדורים ללקות בשבץ מוחי". באיגוד מדגישים כי פרפור פרוזדורים (AF) הינה הפרעת קצב לב שכיחה, שגוררת סיכונים שונים ובמרכזם סיכון גבוה עד פי 5 ללקות בשבץ מוחי. בישראל חיים כיום כתשעים אלף !!! אנשים אשר סובלים מהפרעה זו.
מחקרים וסקרים בנושא מעלים כי ההפרעה מקושרת בציבור ובקרב החולים להתקף לב ולעיתים קרובות החולים ובציבור לא מודעים לכך שהסיכון המרכזי בפרפור פרוזדורי הלב היא דווקא הסיכון הנגזר לשבץ מוחי !

מסקר שנערך על ידי מכון גאוקרטוגרפיה לפני כחודש בקרב אנשים הסובלים מפרפור פרוזדורים עלה כי המודעות לסיכון לשבץ מוחי נמוכה וכי רק כרבע מהנבדקים היו מודעים לסיכון המוגבר בו הם מצויים בשל התופעה.
ממצאי הסקר העלו בנוסף כי חלק גדול העולה כדי 40% מהסובלים מפרפור פרוזדורים אינם מקבלים טיפול מונע מתאים למניעת שבץ מוחי.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן