מעט טסטוסטרון וסיכון למחלות לב

חוקרים הוכיחו קשר בין רמות נמוכות של טסטוסטרון בדם נמצאים בסיכון מוגבר ללקות במחלת לב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותמחלות לב
ניתוח לב. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: MrArifnajafov

מחקר: רמות נמוכות של ההורמון הגברי טסטוסטרון קשור לסיכון מוגבר למחלות לב

להורמון טסטוסטרון חשיבות במגוון תפקודים מטבולים בגוף. מה הקשר בין הורמון המין הגברי טסטוסטרון לבין בריאות הלב ? ממצאי מחקר חדש מעלים כי גברים שבגופם ישנן רמות נמוכות של הורמון הטסטוסטרון נמצאים הסיכון מוגבר לפתח מחלות לב.

רמות נמוכות של טסטוסטרון מצאו בעבר כקשורות לדיפוסטיות- פרופיל סיכון מטבולי מוגבר וסיכון לטרשת עורקים, ואולם מעט מחקרים נעשו בדבר הקשר בין רמות ההורמון לבין מחלות לב. במחקרם ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין רמות טסטוסטרון ורמות הורמון המין גלובולין SHBG לבין סיכון למחלות לב קרדיו-וסקולריות בקרב 2416 גברים מבוגרים בני 69 עד 81 .

לשם כך בחנו החוקרים את רמות הורמון הטסטוסטרון של הנבדקים שאותן השוו לתחלואה במחלות לב (שבץ לב, התקף לב וכו) במהלך מחקר מעקב בן 5 שנים.
במהלך תקופת המחקר התגלו 485 מקרים של אירועי לב. מן הממצאים העלו החוקרים כי גם גם רמות נמוכות של הורמון המין גלובולין SHBG וגם רמות נמוכות של הורמון טסטוסטרון נמצאו כקשורות בקשר מתאמי הפוך (שלילי) לסיכון למחלות לב: כלומר רמות נמוכות של ההורמונים היו קשורות לסיכון מוגבר למחלות לב.
כך, העלו החוקרים כי גברים עם רמות גבוהות ביותר של טסטוסטרון ברבעון העליון (25% עם רמות ההורמון הגבוהות ביותר) היו בסיכון מופחת ב-30% ללקות במחלות לב.

ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו בארה"ב, חוקרים מאוניברסיטת לאבאל בקנדה וחוקרים מאקדמיית סאהלגאיסקה באוניברסיטת גוט'נבורג בשבדיה

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן