מערכת גילוי קורונה

המצאה נוספת של פרופ' חוסאם חיאק ממציא האף שמריח מחלות: מערכת לאיתור נגיף קורונה, המצויה כבר בניסויים קליניים

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמדע
ממצאים קליניים מבטיחים למכשיר ננוטכנולוגי חכם לאבחון נגיף הקורונה. צילום: cshPixabay Michael Schwarzenberger

המצאה נוספת של פרופ' חוסאם חאיק ממציא האף האלקטרוני שמריח מחלות: מערכת לאיתור נגיף קורונה, המצויה כבר בניסויים קליניים. המערכת החדשה שפיתח חאיק מאבחנת את נגיף הקורונה באופן מיידי. מערכת ננו טכנולוגית זו המבוססת על בינה מלאכותית מעניקה מענה מידי האם האדם חולה או בריא, לדברי פרופ' חאיק מהטכניון.

פיתוח חדשני של פרופסור חוסאם חיאק, ממציא האף האלקטרוני, מתמקדת באיתור נגיף הקורונה. הפיתוח הייחודי אינו מצריך מגע ולכן מפחית את הסיכון להידבקות של הצוות הרפואי המטפל ושל החולים.

תוצאות מבטיחות לאבחון קורונה

המכשיר הייעודי מאפשר לחוקרים להזרים את החומרים המצויים באוויר הננשף מהפה בתעלות אל חיישנים ננומטריים. הללו מגיבים לחומרים שנוכחים בקרב חולי קורונה אופייניים למחלת נגיף הקורונה. שילוב תוצאות מכמה חיישנים בשילוב שיקלול התוצאות מעניקים מענה מהיר האם האדם חולה בקורונה.

הפיתוח מצוי בשלבי מחקר מתקדמים מחוץ לישראל. מסחור הטכנולוגיה כבר מבוצע על ידי חברה מסחרית Nanose Medical.

המערכת מאבחנת את נגיף הקורונה על ידי בדיקת נשיפה מהירה למכשור ייחודי. ניסוי קליני הראה רמת דיוק לבדיקה זו של מעל 90%. ממצאי המחקר והתוצאות בדבר יעילות אבחון הקורונה באמצעות מערכת זו ראו אור בכתב העת ACS Nano.

קבוצת המחקר של פרופ' חיאק פיתחה חיישני ננוטק ממוזערים המושתתים על אלגוריתם בינה מלאכותי. הפתרונות היישומיים שנגזרו מפעילותו של פרופסור חיאק מיצבו אותו כחוקר מבטיח בעולם. שמו יוצא לפניו כמדען צעיר ומוביל הפועל לקידום פתרונות רפואיים בהתבסס על האף האלקטרוני שפיתח. האף המלאכותי שפיתח פרופ' חאיק.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן