מערכת שליטה ומידע לניהול בי"ח בחירום

פיתוח מערכת מידע ושליטה בבית החולים רמב"ם יאפשר ניהול יעיל יותר של בית חולים במצבי חירום

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורמוסדות וארגונים רפואיים
בניין מדעי הרפואה. בית החולים רמב

מערכת שליטה ומידע לניהול בי"ח בחירום

בית החולים רמב"ם בחיפה הודיע על השלמת מערכת מחשוב ייחודית המסייעת בניהול מצבי חירום . המערכת תנטר את האלמנטים השונים הקשורים בהתנהלותו של בית החולים בזמני חירום, תתריע על מחסור במשאבים כמו חוסר מנות דם זמינות ועל עומסים במחלקות בית החולים בסיוע אמצעי תקשורת שימושיים כמו מסרונים SMS ודואר אלקטרוני כמו גם שימוש במערכות הצילום ומערכות הכריזה. 

פיתוחה של המערכת לשליטה ומידע הקרויה emergency ע"י אגף המחשוב ברמב"ם, מיועדת להעניק לראשי בית החולים ליטול החלטות מושכלות, בהתאם למידע זמן אמת משולב מכלל מערכות בית החולים. תרגיל "ענן שחור 1" אשר עתיד להתקיים ב-18 לינואר בהשתתפות בתי החולים בחיפה ובהובלת פיקוד העורף ומרד הבריאות, המשטרה, מד"א והרשות המקומית יאפשר לבדוק בשטח את ביצועי המערכת ואפקטיביותה בעתות חירום.

כיום מטה החירום של בית החולים פועל לפי מערכת מידע שמציגה אינפורמציה לגבי הנפגעים ובהשוואה לכך, המערכת החדשה מהווה שיפור משמעותי ביותר. מערכת emergency של בית החולים רמב"ם תסייע להנהלת בית החולים לקבל החלטות בהתאם לתרחישים שונים שנקבעו, באמצעות תהליכים מובנים מראש וסיוע בהוצאה לפועל של הפעולות השונות. המערכת מסייעת בהצגת ניהול האירוע לרבות הגעת הנפגעים לבית חולים, ניטור עומסים וצוואי בקבוק, דיווחים, התרעות על מחסור במשאבים וחריגות כמו מספר חדרי הניתוח, מקומות פנויים בחדרי טיפול נמרץ ועוד.

זאת ועוד- המערכת מנטרת ומתעדת את האירועים באופן המאפשר בהמשך לערוך ניתוח והפקת לקחים לאחר מכן.
כיום המערכת מופעלת לניהול מטה החירום של בית החולים אולם פיתוח התוכנה ויישומה יורחב בהמשך, לדברי שרה צפריר למחלקות נוספות בבית החולים וביניהן מטה כוח אדם ומטה הלוגיסטיקה.

דילוג לתוכן