מקדם ההדבקה ומספר החולים קשה בירידה

מקדם ההדבקה המבטא את התפשטות המחלה, מספר החולים בקורונה בישראל בימים האחרונים ומספר החולים קשה בירידה בימים האחרונים. כך על פי ניתוח הנתונים שמפרסם משרד הבריאות. היום פרסם משרד הבריאות כי אתמול אובחנו מעל 12 אלף מאומתים חדשים בישראל. מדובר במגמת ירידה במספר המאומתים ביחס לכ-16 אלף חולים בתחילת השבוע וכ-14 אלף חולים ביום שלישי.

אתמול היה אחוז הנבדקים החיוביים 17.1%. אתמול נבדקו לגילוי הנגיף מעל 70,000 איש. מספר המאומתים בשבוע האחרון הוא מעל 91 אלף איש. בשבוע האחרון נפטרו בשל נגיף הקורונה 16 איש, ירידה של כשישים אחוזים בהשוואה למספר הנפטרים בשבוע שקדם לו.

גם מספר החולים קשה נמצא במגמת ירידה. היום דווח על מספר חולים קשה המגיע ל265 איש. מתוכם 124 חולים מצויים במצב קריטי. 19 מחוברים למכונת אקמו ואילו 102 חולים מונשמים.

ירידה במקדם ההדבקה

גם מקדם ההדבקה ירד בימים האחרונים. היום מקדם ההדבקה הינו כ-1.1 בהשוואה למקדם ההדבקה בשבוע שעבר שהיה מעל 1.4.

בעולם ממשיך הנגיף, לגבות קורבנות ולהתפשט. בדרום קוריאה אומתו אתמול מעל 320 אלף חולים חדשים ונמנו מעל 370 מקרי מוות בשל הנגיף. אוסטרליה מדווחת על מעל שישים אלף מאומתים. יפן מדווחת על מעל 52 אלף מאומתים בנגיף הקורונה אתמול. תאילנד ואוסטריה מדווחות גם הן על 26-27 אלף מאומתים חדשים אתמול.

על רקע המשך התחלואה בישראל ובעולם, אישרה הFDA – רשות התרופות והמזון האמריקאית מתן חיסון בוסטר שני של חברת מודרנה או של פייזר לאנשים בגילאי 50 ויותר, על רקע הנתונים על יעילות החיסון שהגיעו ממדינת ישראל.