יוקם מרכז הקרנות לאומי בישראל לחולי סרטן

מרכז הקרנות לאומי יציע לחולי סרטן טכנולוגיה של מאיץ פרוטונים המשפרת באופן חסר תקדים את איכות ההקרנה לחולים אונקולוגים ובמיוחד בילדים.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מוסדות וארגונים רפואייםבתי חולים
מגדל האשפוז בבית החולים איכילוב- המרכז הרפואי תל אביב. צילום: מערכת פורטל הדוקטור.

מרכז הקרנות לאומי ראשון יוקם בבית החולים איכילוב. המרכז יציע לחולי סרטן טכנולוגיה של מאיץ פרוטונים המשפרת באופן משמעותי את איכות ההקרנות לחולים אונקולוגים ובמיוחד בילדים.

מדובר במרכז הקרנות לאומי – מרכז לאומי של משרד הבריאות שיפעל לטובת כל המטופלים בישראל. המרכז יוקם בשיתוף פעולה בין איכילוב, אסותא מרכזים רפואיים ומכבי שירותי בריאות. שר הבריאות ברך "הקמת מרכז פרוטונים לטובת חולי סרטן בישראל היא התפתחות משמעותית במערכת הבריאות ואני שמח שזה מתקדם לעבר ביצוע ממשי. אני בטוח שהאכסניה שנבחרה לטובת הביצוע, בית החולים איכילוב, תדע לתת שירות איכותי ומעולה לכל המטופלים. אין סיבה שישראל, חלוצת הטכנולוגיה המתקדמת, תצטרך להטיס מאות חולים לריפוי בעולם, בהיעדר מרכז פרוטונים בארץ.״

שיפור איכות ההקרנות לחולי סרטן

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי ת"א: "החלטת משרד הבריאות היא בשורה אדירה לחולים שכן טכנולוגיה של מאיץ פרוטונים משפרת באופן חסר תקדים את איכות ההקרנה לחולים אונקולוגים ובמיוחד בילדים. מדובר יהיה במרכז של משרד הבריאות שישב באיכילוב וייתן שירות לכלל האוכלוסייה ברמה הגבוהה ביותר. הבחירה בבית החולים איכילוב היא טבעית עקב היותנו מרכז שלישוני במרכז הארץ הנגיש ביותר לכלל האוכלוסייה. הנהלת בית החולים תספק את שירות זה באופן לאומי ותעשה ככל הנדרש כדי שהשירות יונגש למטופלים בהקדם האפשרי כשכל הליך ההקמה והתפעול יהיה בהנחיה, תיאום וניהול של משרד הבריאות".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין לגבי מרכז הקרנות לאומי זה בישראל: "מדינת ישראל מיישרת קו עם מערכות הבריאות המתקדמות בעולם. המרכז הלאומי שיוקם, ינוהל על ידי המשרד ויהיה בבעלותו והוא ישרת את כל מטופלי ישראל. הושקעה מחשבה רבה במודל ההפעלה הנכון. עכשיו צריך להמשיך לשלב הבא על מנת שהמטופלים יקבלו את הטיפולים החדשניים והמתקדמים ביותר, במקום לטוס למדינות אחרות.״

רדיותרפיה לחולי סרטן

משרד הבריאות הודיע על הקמת מרכז הפרוטונים החדש שישפר את מצבם של החולים האונקולוגיים בשיראל עד מאד.הקרנת פרוטונים היא טיפול רדיותרפי מתקדם בסרטן. בדומה לטכנולוגיות מתקדמות אחרות ברדיותרפיה, הקרנת פרוטונים פועלת על ידי העברה מדויקת של קרינה באנרגיה גבוהה לגידול. הקרינה גורמת נזק לדנ"א של התאים הסרטניים ומובילה להרס של תאים אלה.

על פי הודעת משרד הבריאות המרכז יכלול שתי עמדות טיפול וישרת את כל בתי החולים. האפשרות לקבל את הטיפול הזה בארץ, יקל באופן משמעותי על החולים לרבות אותם חולים שנאלצים לטוס לחו"ל כדי לקבלו.

 

דילוג לתוכן