מרכז שירות לבדיקות קורונה למגזר הערבי

פיתוח פתרונות נגד נגיף הקורונה. אילוסטרציה: Pixabay Pete Linforth
בדיקות לגילוי נגיף קורונה במגזר הערבי. אילוסטרציה: Pixabay Pete Linforth

משרד הבריאות הודיעה כי “לבקשת שר הבריאות יעקב ליצמן, הודיע מנכ”ל מד”א אלי בין בתיאום ח”כ אחמד טיבי על הפעלת מרכז שירות לבדיקות קורונה ייעודי למגזר הערבי. השירות יינתן החל מהיום (ב) בשפה הערבית ובהתאמה לקהל היעד. תחנת הבדק וסע (״דרייב אין״) של משרד הבריאות ומד״א התחילה את עבודתה בצהרים בכפר ערערה באזור ואדי עארה. התחנה נפתחה למתן שירות וביצוע בדיקות לאנשים שעולה החשש שנדבקו בקורונה. ”

מרכז ייעודי לבדיקות קורונה במגזר הערבי בישראל

מעוויה כבהה, פרמדיק ועובד משרד הבריאות שנמצא בתחנה בעת הפתיחה אמר:״ המלחמה בנגיף הקורונה היא מלחמה של כולנו, הנגיף פוגע בכולם ללא הבדל של דת גזע, מין או מוצא ולכן צריף שיתוף פעולה של כל החברה הישראלית כפי שמשרד הבריאות פועל ומקדם. כבהה הוסיף כי: ״משרד הבריאות מבצע בדיקות רבות בקהילה באמצעות תחנות בדיקה של מגן דוד אדום ונגיע לכל האוכלוסיות במדינת ישראל, ערבים ויהודים, כאחד.״

במשרד הבריאות הדגישו כי כלל הציבור באזור מתבקש “להתייעץ קודם כל עם מד”א במידה ויש לו תסמינים של המחלה, ורק לאחר מכן להגיע לאזור לביצוע הבדיקה. מדובר במהלך משותף למשרד הבריאות יחד עם מד”א למתן שירות לכלל האזרחים וגם בקרב הציבור הערבי.”

שיתוף פרטי חולי קורונה בחסיון

בתוך כך, בשיחה שנערכה בין שר הבריאות יעקב ליצמן לשר הפנים אריה דרעי, סוכם כי החל מהיום (ב) יעביר משרד הבריאות את כלל פרטי חולי הקורונה בישראל וכן את פרטי המבודדים בישראל, למשרד הפנים. במשרד הבריאות ציינו כי “משם יועברו הנתונים לכלל הרשויות תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט, זאת במטרה לעקוב אחר יישום ההנחיות והאזהרות שניתנו לציבור.”