מרפאת כאבי ראש חדשה במרכז זבולון

מרפאה חדשה לטיפול בכאבי ראש נפתחה בבית החולים כרמל בחיפה

מדובר באחת התופעות הנפוצות והכואבות שאנו מכירים, כאבי הראש. כדי לתת פתרון לבעיה הכואבת יזמו במחלקה הנוירולוגית בביה”ח כרמל מרפאה חדשה ויחודית כדי לפתור את כאב הראש. ” המרפאה החדשה מצויידת בשילוב של ידע מקצועי וניסיון רב כשהמטרה היא לתת פיתרון ממוקד לכאבי הראש עמידים לטיפול או יוצאי דופן” מסביר ד”ר איתן אוריאל מנהל המחלקה הנוירולוגית בכרמל

כבר 10 שנים שגבי תושב הצפון מסתובב עם כאבי ראש קשים המופיעים באופן עונתי ובעיקר בשעות הבוקר המוקדמות. גבי בן ה 50 עובד באחד ממפעלי ההייטק באזור מת”מ שבחיפה ומסרב להתרגל לכאבי הראש. ” אין כמעט כדור נגד כאבים שלא ניסיתי, מספר גבי. ניסיתי אפילו תרופות סבתא מרחתי כל מיני חומרים על הרקות והמצח אבל הכאבים לא עוזבו אותי”.
גבי הופנה ע”י הנוירולוג שלו למרפאה החדשה לכאבי ראש שנפתחה במרכז רפואי זבולון של הכללית ושם למרבה השמחה תפרו לו פתרון מותאם שגאל אותו סופית מכאבי הראש. ” לאחר סדרת בדיקות אבחנו אצל גבי כאב ראש מקבצי (cluster headache) מסביר ד”ר איתן אוריאל מנהל המחלקה הנוירולוגית בכרמל. גבי קיבל במרפאה החדשה טיפול במספר תכשירים תרופתיים חדשים, חמצן והזרקה מקומית של משכך הכאב לידוקאין. גבי ימשיך להגיע לבדיקות ולמעקב למספר פגישות ולאחר מכן הוא ימשיך בחייו הרגילים, אבל בלי כאבי הראש אליהם הוא היה רגיל עד היום” עדכן ד”ר אוריאל.

מרפאת כאב הראש החדשה שהוקמה ביוזמת ובניהול המחלקה הנוירולוגית של ביה”ח כרמל הינה מרפאה ייחודית ובלעדית בתחום כאבי הראש בכל אזור חיפה והצפון.

המרפאה תפעל במרכז הרפואי זבולון שבקריות והיא תנקז ותרכז אליה מטופלים וחולים מכל הצפון ומכל הארץ על פי דרישה. המרפאה החדשה תיתן מענה לכאבי ראש עמידים לטיפול הרגיל, ותטפל בחולים עם כאבי ראש ופנים ייחודיים כגון נוירולוגיה טריגמנלית, כאב ראש מקבצי ועוד.

“כאב ראש מהווה את התלונה הנוירולוגית השכיחה ביותר במרפאות נוירולוגיות בקהילה, מעדכן ד”ר אוריאל.
במרבית מקרי כאבי הראש ניתן לטפל ע״י תרופות משככות כאב הניתנות ע״י רופא המשפחה או הרופא הנוירולוג בקהילה, אולם לעיתים כאבי הראש אינם מגיבים לטיפול במשככי כאבים רגילים, ויש צורך בטיפול תרופתי מניעתי קבוע, בשילוב של מספר תרופות, תכשירים חדשים או בהזרקות מקומיות.

כאבי הראש הנפוצים כוללים את הtension headache הנגרם מכיווץ של שרירי העורף והצוואר ומיגרנה. כאב הראש המיגרנוטי נגרם כתוצאה משינוי בקוטר כלי הדם התוך גולגולתיים. כאב הראש במיגרנה מלווה בבחילות, הקאות ופחד מאור ולעיתים בתחושה מקדימה העשויה לכלול הפרעות בשדה הראיה או חסרים נוירולוגים חולפים. לרוב הטיפול במיגרנה ניתן עם הופעת הכאב בתכשירים ממשפחת הטריפטנים הגורמים לכיווץ כלי הדם ולהפסקת התקף מסביר ד”ר אוריאל. המיגרנה שכיחה יותר בנשים צעירות ו כ 15% מהאוכלוסייה סובלים מכאבי ראש מיגרנוטים. חולים עם מיגרנות קשות שאינן מגיבות לטיפול הרגיל יטופלו אף הם במרפאת כאבי הראש.

את מרפאת כאב הראש החדשה תנהל ד”ר קלרה ברקר רופאה בכירה במחלקה הנוירולוגית בכרמל שהינה בעלת התמחות כפולה, בנוירולוגיה וברפואת כאב. מרפאת כאב הראש החדשה הינה חלק מהמרפאה הנוירולוגית הכללית בזבולון בניהולו של ד”ר צבי סוסל .

“לצערנו”, מסביר ד”ר אוריאל “בארץ ישנן מעט מאוד מרפאות ייחודיות לטיפול בכאבי ראש
ובחיפה ובצפון אין בכלל. מבחינתנו מדובר בשירות ייחודי העונה על צורך גדל והולך של ציבור המטופלים שלנו “.

כדי למנוע פניות מיותרות למרפאה אותם ניתן לפתור במסגרת רופא המשפחה, ההפניות הרפואיות למרפאת כאב הראש יתבצעו רק בהפניית נוירולוג מומחה.

המרפאה החדשה לכאבי ראש הינה חלק ממערך הרצף הטיפולי המחבר בין בית החולים כרמל למרפאות הקהילה שבמרחב חיפה וגליל מערבי והיא מוצעת לכלל מבוטחי הכללית בחיפה ובצפון.

ד”ר אוריאל אומר כי המרפאה החדשה היא שירות נוסף ומתפתח מתוך מגוון רחב של שירותים ייחודיים אותם מעניקה המחלקה הנוירולוגית בכרמל. בין השירותים של המחלקה ניתן למצוא את מרפאת השבץ המוחי, מרפאת הטרשת הנפוצה שהיא גם מרכז מצוינות ארצי של הכללית, מרפאת אפילפסיה, מרפאת הפרעות בתנועה ומרפאה ייחודית המרכזת את הטיפול בחולי ALS בכל הצפון.