משאלות מתגשמות וויין וו דייר

חלק ראשון מתוך הפרק ראשון בספר "משאלות מתגשמות" מאת ד"ר וויין וו דייר הוצאת אופוס, 2014.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

קואצ'ינג - אימון אישי
פרק מתוך ספר בנושא רפואה, בריאות, פסיכולוגיה , ביולוגיה, חברה

"משאלות מתגשמות" ד"ר וויין וו דייר. 

פרק מתוך ספר: חלק ראשון מתוך הפרק ראשון בספר "משאלות מתגשמות" מאת ד"ר ויין וו דייר הוצאת אופוס, 2014.

שנו את תפיסת העצמי שלכם

"בריאות, עושר, יופי וכישרון אינם נוצרים; הם רק באים
לידי ביטוי באמצעות ארגון המחשבה שלכם —
כלומר, באמצעות התפיסה העצמית שלכם,
והתפיסה העצמית שלכם היא כל מה שאתם מקבלים
ומסכימים לו כאמת".
– נוויל

ישנה רמת מודעות שיכולה להיות זמינה לכם ואתם בוודאי אינכם מכירים אותה. היא נמתחת כלפי מעלה ומתרוממת מעל לרמת המודעות השגרתית שרובכם מורגלים אליה. במישור המוגבה הזה של הקיום, שאתם וכל אדם אחר יכולים לגעת בו אם רק תרצו, הגשמת המשאלות אינה רק אפשרית – היא מובטחת. פרק זה הוא הכנה פשוטה לקראת כניסה לתחום שבו יש לכם שליטה רבה משחשבתם בחומרים שנכנסים לחייכם.
לאחר 18 חודשים בבידוד יחסי, בעודי לומד, מודט וחווה על בשרי את החיים במישור הפלאי של הקיום – מעבר לכל מה שיכול להיות מתויג כ"רגיל" או "שגרתי" – לקחתי על עצמי את המשימה המהנה לכתוב על משאלות מתגשמות. ראיתי במו עיניי כיצד כל משאלה או כמיהה שנתתי עליה את דעתי בתשומת לב הפכה מדימוי מנטלי לעובדה קיימת.

ואולם, אני לא מציע שינון של נוסחה אזוטרית כלשהי שתוביל לנירוונה תאורטית. הדגש שלי לכל אורך הספר הוא על האמת שבהנכחה, שמתרחשת עם קבלת החלטה ספציפית לשנות את דעתכם באשר למי שאתם ובאשר למה שאתם מסוגלים להשיג בתוך הפסיק הזה בנצח שנקרא החיים שלכם.
אני מזמין אתכם להיפתח לרעיון חדש ורדיקלי על עצמכם. הוא רדיקלי משום שמהרגע שבו יצאתם מרחם אמכם, הייתם נתונים להתניות תרבותיות שעוצבו כדי לעזור לכם להרגיש מסופקים מחיים "נורמטיביים", ברמת מודעות רגילה, שבדרך כלל משמעה קבלה עיוורת של כל מה שהחיים מזמנים לכם. במובנים רבים תוכנתם להאמין שאין ברשותכם חוכמה או יכולת מספקת להנכיח את המשאלות והתשוקות שלכם עד כדי הגשמה.
אגיד זאת במרב הבהירות שאני מסוגל לה בעמודי פתיחה אלה: יש מישור של מודעות שאפשר לבחור לחיות בו, שבו אתם יכולים, אם אתם מוכנים לשנות את התפיסה של עצמכם כבני אדם רגילים, למצוא את עצמכם מגשימים כל משאלה שהבעתם אי-פעם. בספר אסקור בפניכם את מה שלמדתי, הפנמתי, תרגלתי וכן – חייתי בנושא כוחות ההנכחה. זה מתחיל משינוי התפיסה העצמית.
ברצוני לומר כמה מילים בעניין שני המושגים האלה – רגיל ולא-רגיל.

ובכן, הרגיל הוא רגיל כל-כך. משמעו עשיית כל מה שהתרבות שלכם והמשפחה שלכם תכנתו אתכם לעשות. זה אומר שאתם מתאימים, עובדים קשה, לפי הכללים, מטפלים במחויבויות שלכם, ממלאים את הטפסים שלכם, משלמים את המסים שלכם, משיגים עבודה ועושים כל מה שאזרח צייתן עושה; ואז אתם פורשים לגמלאות, משחקים עם הנכדים ובלית ברֵרה מתים. אני רוצה להדגיש שאין שום פסול בתרחיש הזה – הוא בסדר גמור – אבל אם הוא היה לגמרי מתקבל על דעתכם, לא הייתם קוראים בספר הזה.

הלא-רגיל כולל גם את רוב הרגיל, מאחר שכולנו חיים באותו עולם פיזי. יהיו טפסים למלא, חוקים וכללים שדורשים ציות, חשבונות לשלם ומחויבויות משפחתיות לעמוד בהן. אבל התודעה הבלתי רגילה קשורה בנשמה שלכם – האנרגיה הבלתי נראית, חסרת הגבולות הזאת, שפונה החוצה מאחורי גלגל העין ומתעניינת בדברים מגוונים מאלה שמתעניין בהם העצמי הרגיל שלכם.
האידאל של הנשמה שלכם, הדבר שאליו היא משתוקקת, הוא לא ידע נוסף. הנשמה אינה מתעניינת בהשוואות או בניצחונות, לא באור או בבעלות ואפילו לא באושר. האידאל של הנשמה שלכם הוא חלל, מרחב, משהו עצום ממדים, והדבר היחיד שהיא צריכה יותר מכל דבר אחר הוא החופש להתרחב עוד ועוד, לצאת החוצה ולגעת באין-סופי. מדוע? משום שהנשמה שלכם היא האין-סופיות עצמה. אין לה שום מעצורים או מגבלות – היא מתנגדת לתיחומה – וכשמנסים להטעין אותה בחוקים ובמחויבויות, היא אומללה.

העצמי הבלתי נראה שלכם הוא לא-רגיל משום שהוא חלקיק מתוך הנשמה האוניברסלית, שהיא אין-סופית. החלק שנמצא בכם, זה שיודע את גדולתו וחש התעוררות מרעיון ההתרחבות והסרת המגבלות הוא החלק שאליו אני פונה כאן ב"משאלות מתגשמות". זוהי התפיסה העצמית המחודשת שלכם, שההשראה לה היא בנשמתכם.
אם כן, בואו נתבונן ברעיון הזה ונבחן מה עליכם לעשות כדי שהתפיסה העצמית שלכם תחפוף את מה שאתם רוצים שחייכם יהיו. נבחן גם את התפקיד רב העוצמה שאתם יכולים לקחת על עצמכם כשותפים בהגשמת המשאלות, המודעות והתשוקות שלכם.

לרכישת הספר "משאלות מתגשמות" מאת ד"ר וויין דייר בהוצאות אופוס. 

דילוג לתוכן