משחה לגיוס מימון למחקר ניבוי ומניעת מוות פתאומי לבבי בילדים וצעירים

מייסד צורן, איש עסקים מצליח בן ה-70 ישחה במים הפתוחים לטובת מחקר מציל חיים ברמב"ם

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
בניין מדעי הרפואה. בית החולים רמב

שוחים מהלב – כף כרמל: איש העסקים המצליח בן ה-70 ישחה במים הפתוחים לטובת מחקר מציל חיים ברמב"ם
ד"ר לוי גרצברג, החיפאי שייסד את ענקית החומרה "צורן", חוזר אל העיר והפעם הוא עושה זאת בשחייה. ב-27.5, הוא יחבור לעשרות שחיינים מהארץ ומהעולם שישתתפו במשחה החברתי שיזם, "שוחים מהלב – כף כרמל". המטרה: גיוס תרומות ומודעות למחקר מציל חיים ברמב"ם. אתם מוזמנים להצטרף

אחרי שהקים את חברת צורן קופוריישן, שנסחרה בנסד"ק ונמכרה לחברת CSR Plc הבריטית תמורת 484 מיליון דולר, אחרי שזכה באחד מאותות הכבוד הגדולים בתעשיית האלקטרוניקה הצרכנית, כבוד שחלק עם סטיב ג'ובס ואחרי שצבר 30 שנות ניסיון בתעשיית ההייטק ובפתוח שבבים, בגיל 71 ד"ר לוי גרצברג, איש העסקים החיפאי לשעבר שמתגורר כיום בארה"ב, מחפש אתגרים חדשים. האחרון בהם: משחה בים הפתוח, סביב חופי חיפה, לטובת גיוס כספים ומודעות למחקר מציל חיים ברמב"ם.

זו לא הפעם הראשונה שד"ר גרצברג שוחה במים פתוחים. בשנים האחרונות לקח הישראלי לשעבר חלק במספר משחים, אחד המאתגרים בהם הוא משחה במפרץ סאן פרנסיסקו, אל אלקטרז – בית הכלא הידוע לשמצה. צליחת האתגר ההוא הובילה את ד"ר גרצברג לרעיון נוסף – משחה חברתי במי הים התיכון לטובת גיוס כספים ומודעות לנושאים בריאותיים ומחקרים רפואיים. כאשר הציע את הרעיון לפרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, החליטו השניים להרים את הכפפה. בסוף החודש, יום שישי ה-27.5, זה יקרה: עשרות משתתפים, מהארץ ומהעולם צפויים לקחת חלק במשחה בינלאומי, שיצא מכף הכרמל לאורך חופיה היפים של חיפה.

המשחה, שיתוף פעולה של רמב"ם, עיריית חיפה וחברת שוונג, מוקדש להעלאת המודעות ולגיוס מימון למחקר פורץ דרך, לניבוי ולמניעת מוות פתאומי לבבי (Sudden Cardiac Death)בילדים וצעירים. ליוזמה חברו גם "עולם המים של אורי סלע" וגורמים רבים נוספים.

לדבריו של פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, מדובר במטרה חשובה המשפיעה על כל אחד ואחד מאתנו: "כקרדיולוג אני מטפל תכופות במטופלים אשר מגיעים לרמב"ם מסיבות שונות, לרבות רקע גנטי. בעזרת מחקר ופיתוח פרוטוקולים ותרופות נוכל להבין את המנגנונים הללו טוב יותר ולהציל חיים. אני קורא לכם להצטרף אלינו, ולשחות מכל הלב".

מחלות הלב השונות, ביניהן מוות לבבי פתאומי, עדיין מהוות את הגורם מספר אחת למוות בארה"ב ובעולם המערבי בכלל. כאשר מדובר בהפרעות לבביות על רקע גנטי לא מאובחן, החולה, מבוגר או צעיר, לא מקבל שום סימני אזהרה לפני הרגע הקטלני, מה שהופך את המניעה לקשה יותר.
בימים אלו רמב"ם מקדם מחקר רב תחומי, המשתף פעולה בין חוקרים מצטיינים, מומחים מרמב"ם, חוקרים מהטכניון וגופים מובילים מהתעשייה הביו-רפואית בסביבת בית החולים. מחקר זה יכול לתרום להתפתחות וליישום של שיטה חדשנית, מניעתית וטיפולית, לבעלי סיכון גבוה למוות פתאומי, בעולם כולו.

הנושא החשוב יעמוד במרכזם של אירועי "פסגת הרמב"ם" 2016, מפגש הועידה המדעית השנתית הבינלאומית של בית החולים, אשר יתקיים ב- 29-31.5. "פסגת רמב"ם", הנערכת מאז 2010, שמה דגש על התחומים בהם משתלבים רפואה, טכנולוגיה והומניזם. בוועידה ייטלו חלק ידידי רמב"ם בארץ ובעולם ומומחים מובילים בתחומי הרפואה, התעשייה והכלכלה, בארץ ובעולם.

שוחים מהלב. כך זה נראה: https://youtu.be/e12zGXNadP8
אז איך מצטרפים לאתגר? לפרטים נוספים ולהרשמה: http://bit.ly/1pzY7Ld

דילוג לתוכן