משחקים של פעם

משחקי חברה שונים שימשו במהלך השנים כפעילות הפנאי והחברה המרכזית. כניסת המחשב, הטלוויזיה והטלפון החכם לחיינו חוללה תמורות משמעותיות בכך. משחקי החברה כמו חמש אבנים, עמודו, המלך אמר, קלאס או פרה עיוורת איבדו מחינם בעיני הדור הצעיר שהתרגל למשחקים זמינים ומרגשים במסכים האלקטרוניים. עם זאת בשנים האחרונות מתגברת מגמה חדשה של הורים וילדים התרים אחר פעילויות הפנאי החברתיות “של פעם”. אילו משחקי חברה של פעם ניתן לשחק היום ומהם?

משחקים של פעם. צילום: Emmanuel Silva
משחקים של פעם. צילום: Emmanuel Silva

משחקים של פעם

באילו משחקים נהגו לשחק לפני עשרות שנים לפני עידן המסכים? משחק פרה עיוורת היה משחק פופולרי לצד המשחק חיי שרה, משחק חמש אבנים, קלאס, שוטרים וגנבים ומשחק שני הדגלים, המלך אמר – הרצל אמר, שלום אדוני המלך, משחק הכיסאות, משחק הדגל, משחק חם קר, מחניים ועשרים ואחת. להלן פירוט אודות שני משחקים פופולריים במיוחד:

משחק שני הדגלים

במשחק שני הדגלים מחלקים את קבוצת הילדים לשתי קבוצות או יותר. לרוב משחקים עם שתי קבוצות. כשמדובר בשתי קבוצות מחלקים את המגרש לשני חלקים שווים. בין החלקים הללו מפריד קו כלשהו. בסופו של כל מגרש בצד המרוחק מאותו קו הפרדה מניחים חפץ כלשהו שמוגדר כ”דגל”. לכן אם יש שתי קבוצות ניצור שני דגלים – דגל אחד לכל קבוצה. מטרת המשחק של כל קבוצה הוא לתפוס את הדגל של הקבוצה השניה מבלי להתפס. משתתף מקבוצה נגדית שנתפס בתוך שטח של קבוצה מסוימת, הופך לשבוי. ניתן להחליף שבויים בכל זמן במשחק. הקבוצה המנצחת היא זו שהשיגה את הדגל של הקבוצה השניה בלי שהקבוצה הנגדית תפסה את חבריה.

עוד באותו נושא:

מחבואי קופסה – מחבואי כדור

במשחק מחבואי קופסה או מחבואי פחית או מחבואי כדור בוחרים אזור בו מניחים קופסה ריקה, פחית או בקבוק פלסטיק. בוחרים משתתף שהוא העומד או התופס. יתר המשתתפים עומדים בסמוך לקופסה או הבקבוק. משתתף כלשהו בועט למרחוק את הקופסה או הכדור או הפחית. הבעיטה צריכה להתבצע למרחק מירבי אך בזהירות לכיוון שאין בו משתתפים. ברגע הבעיטה מתחילים המשתתפים לברוח ולהתחבא. על העומד להחזיר את הקופסא או הכדור ולספור עד 10ב בעצימת עיניים. בינתיים שאר המשתתפים אמורים להתחבא. אם העומד מצא את אחד המשתתפים המתחבאים עליו להגיע אל הכדור או אל הקופסא לפני המשתתף שאותו הוא איתר ולספור אותו. אז הופך המשתת, שאותר לשבוי. על העומד לאתר את כלל המשתתפים. אם המשתתף שהתגלה מספיק אל הכדור או הקופסה מהר יותר מהעומד- התופס אזי הוא יכול לבעוט בה ואז העומד צריך לספור מחדש וכל השבויים אם ישנם משתחררים.