משחת חצילים וסוכר נגד סרטן העור

חוקרים: יעילות משחת חצילים וסוכר ייחודית כנגד סרטן העור

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
חלוקת תאי סרטן. מקור: ויקיפדיה. אילוסטרציה: באדיבות המכון הלאומי האמריקאי לרפואה NIH

טיפול טבעי חדש ויעיל בסרטני עור מסוג סרטן
כבר בשנת 1825 רופאים טיפלו בסרטני עור בעזרת חומרים שהופקו מצמחים בני משפחת הסולניים (1). אבל. נושא זה הוזנח. מחקרים חדשים בנושא זה החלו לפני 20 שנה. בתקופה האחרונה, החלו לייצר משחות מחומרים טבעיים המופקים מחצילים ומהסוכר רמנוז. משחות אלו, בהן משתמשים לטיפול בסרטן עור של תאי בסיסי וסרטן עור של תאי קשקש, נמצאו פועלות לקטילת תאי סרטן בלבד – אין שום פגיעה בתאים בריאים. עד כה יש כבר ניסיון מצטבר של 80,000 איש שטופלו עם תכשיר זה ובהצלחה רבה. חשוב לציין שחבישות עם חצילים או קליפות שלהם לא תעזורנה מכיוון שהחומרים הפעילים שבהם לא יחדרו לגוף ללא הסוכר. עוד ראוי לציין, שבמשחה זו המופקת מחצילים, אין את אותו החומר שגורם להחמרה אצל רבים הסובלים מדלקת מפרקים שגרונתית.

מחקרים
הנוסחה היותר חדשה של משחה זו מורכבת מחומרים המופקים מחצילים: שליש סולנוזין,שליש סולמרגין ושליש דיגלוקוזידים ומונוגלוקוזידים של שתי מולקולות בסיסיות אלו. מולקולות אלו מאוד דומות לכולסטרול, אבל כשלעצמן אין הן יכולות לחדור לתאים. בנוסחה זו המכונה BEC5, הן נקשרות לסוכר רמנוז וכך הן חדירות. אבל, חומר זה יכול לחדור רק לתאים סרטניים, לא לתאים בריאים. שם הוא הורס את הליזוזומים של תאי הסרטן והתאים מתים. עם משחה זו ועם נוסחאות מוקדמות יותר של ,BEC נערכו מספר מחקרים (2). מחקר אחד בדק את ההשפעה של התכשיר על 30 חולי סרטן תאי בסיס. 28 מתוכם הבריאו כליל בתוך 13 שבועות ופחות. בקבוצה המקבילה, שקיבלה פלסבו, לאף אחד לא היה שיפור בסרטן העור ממנו הוא סבל. 20 חולים אחרים שסבלו מסרטן תאי קשקש קיבלו טיפול עם משחות אלו. במהלך 3 עד 11 שבועות, כולם נרפאו לגמרי. במחקר זה לא הייתה קבוצה שקיבלה פלסבו. טיפול זה עוזר בהצלחה רבה גם לחולי אקטיניק קרטוזיס, מחלת עור של מבוגרים שחשופים מדי לשמש. מחקרים נוספים שנעשו עם חולי סרטן עור משני הסוגים נתנו אף הם תוצאות ריפוי מרשימות, 100% ריפוי של 24 חולי אקטיניק קרטוזיס תוך 2-6 שבועות ו-4 מתוך 5 חולי סרטן תאי בסיס הבריאו תוך 1-3 חודשים (3).

גם במחלקת העור של בית החולים המלכותי בלונדון נערכו ניסויים עם הצורה המתקדמת של התכשיר, BEC5 (4,5). מחקר אחד, עם 94 חולים, היה מבוקר פלסבו, כפול סמיות ובמספר מרפאות עור במקביל. מחקר שני נערך בבית החולים המלכותי בלונדון. בשני הניסויים, 78% מהחולים הבריאו לחלוטין במהלך 8 שבועות. דרך הטיפול השגרתית הייתה מריחת משחה זו פעמיים ביום על מוקדי סרטני עור. אבל, אצל אלו שמרחו יותר פעמים ביום, משך ההחלמה מהסרטן הלך והתקצר עם ריבוי הטיפולים. גם עם מריחה של 10 פעמים ביום לא היה כל נזק. מבחינה קוסמטית, תוצאות הריפוי היו מעולות. חשוב מאוד לציין שבמעקב על החולים שטופלו והבריאו, לא הייתה חזרה של התפרצות המחלה אצל אף אחד. תופעות לוואי כמו גירוי בעור ואדמומיות היו מועטות וקלות. זהו טיפול מאוד זול, ניתן לעשות אותו במרפאות חוץ, אין הוא פולשני ותוצאותיו מעולות.

מקורות

1) Chapman N In Carey and Lea (eds.) Elements of Therapeutics and Materia Medica. Philadelphia;1825.
2) Cham BE, Daunter B. Solasodine glycosides. Selective cytotoxicity for cancer
cells and inhibition of cytotoxicity by rhamnose in mice with sarcoma 180. Cancer Letters 1990;55:221-225.
3) Cham BE, et al. Topical treatment of malignant and premalignant skin lesions by very low concentrations of a standard mixture (BEC) of solasodine alkaloids. Cancer Letter 1991;59:183-192.-
4) Cham BE, et al. Cancer Letters, 1987;36:111-118.
5) Cerio R, Punjabi S. (Dermatology Department, 2nd floor Outpatient Building, Royal London Hospital, Whitechapel, London E1 188, Tel 02073777000.) Clinical Appraisal of BEC5. Letter dated April 23, 2002.

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן