משקאות ממותקים מעלים סיכון לאירוע מוחי

ממצאי מחקר חדש מעלים כי שתיית משקאות ממותקים מגבירים ב83% את הסיכון ללקות באירוע מוחי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
משקאות מוגזים דיאטטיים ואחרים. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-sa-by. צילום: Marlith

משקאות ממותקים מעלים את הסיכון לאירוע מוחי ב- 83%

לאחרונה פורסם בז'ורנאל American Journal of Clinical Nutrition מחקר בו נמצא ששתיית משקאות ממותקים עם סוכר מעלה את הסיכון לאירוע מוחי ב- 83%. נשים היו בסיכון מוגבר יותר. המחקר שנערך ביפן מצא שבקרב נשים ששתו משקה ממותק אחד ליום, היה סיכון ב- 83% גבוה יותר לאירוע מוחי חסימתי, לעומת המצב בקרב נשים שלא שתו כלל משקאות כאלו.

מחקר זה נערך באוניברסיטת אוסקה ביפן, ובו רוכזו נתונים של 40,000 בני אדם שמילאו שאלונים הקשורים לתזונה ובריאות, בשלושה מועדים נפרדים, בשנים 1990, 1995 ו – 2000. המשתתפים מילאו שאלונים על הרגלי חייהם ובכלל זה נתונים על מספר משקאות ממותקים עם סוכר, משקאות סודה או משקאות אחרים אותם הם שתו מדי יום. לא נכללו בסיכום משקאות דיאט ומשקאות של 100% מיצי פירות.

מתוך ניתוח הממצאים, צוות החוקרים הגיע לידי מסקנה ששכיחותם של אירועים מוחיים חסימתיים עלתה בצמוד לכמות של משקאות קלים ממותקים שנשתו במהלך רישום של 7 שבועות. הסיכון הנמוך ביותר היה בקרב נשים שכלל לא שתו משקאות ממותקים עם סוכר. מתוך קבוצה של 11,500 שנהגו כך, אירוע מוחי חסימתי היה רק ל- 205 משתתפים, 1.7% בשנות המעקב. באותו פרק זמן, מתוך 921 נשים ששתו לפחות משקה ממותק אחד ביום, ל- 28 היה אירוע כזה. 

משקאות ממותקים עם סוכר מעלים את הסיכון להשמנה, סוכרת, עמידות לאינסולין ומצבים דלקתיים. כך הם מעלים סיכון גם למחות לב וכלי דם, וזה מה שנמצא במחקר. שתיית משקאות ממותקים היא רק חלק מן הבעיה – למעשה דרוש שינוי עמוק יותר באורח החיים כדי לצמצם את השכיחות של מחלות לב וכלי דם, כמו גם של מחלות אחרות.

הסיכון של גברים ששתו משקאות ממותקים עם סוכר היה הרבה יותר נמוך. סיבות משוערות הן שגברים שחיים באורח חיים לא נכון, משמינים יותר באזור הבטן, לכן הם יותר מודעים לנזק של משקאות קלים. חלק מן השוני תלוי אולי בעובדה שחילוף החומרים אצל גברים נמרץ יותר, לכן הם מסתדרים טוב יותר עם הכמות הנוספת של סוכר. אבל, מחקרים מוקדמים יותר שנערכו באוניברסיטת הרוורד ובקליניקת קליבלנד מצאו שמשקאות סודה ומשקאות ממותקים עם סוכר פגעו גם בגברים וגם בנשים מבחינת סיכון לאירוע מוחי חסימתי.

מקורות

http://www.aarp.org
http://www.naturalnews.com/037838_sugary_beverages_stroke_risk_scientific_research.html#ixzz2BW29Auih
Sugary beverages increase stroke risk by 83 percent
NaturalNews,Monday, November 05, 2012 by: Jonathan Benson, staff writer
http://www.naturalnews.com/037838_sugary_beverages_stroke_risk_scientific_research.html#ixzz2BW2RA4xA

http://www.reuters.com

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן