משרד הבריאות בודק מקרי דלקת כבד בילדים

מה המקור למקרי דלקת כבד מסתורית בעולם וגם בישראל?  לאור אזהרות ארגון הבריאות העולמי על עלייה לא ברורה במספר ילדים שחלו בדלקת כבד חריפה severe acute hepatitis of unknown aetiology, בודק משרד הבריאות 12 מקרי דלקת כבד בילדים בישראל. מקור המחלה בישראל ובעולם לא הוברר עדיין.

דלקת כבד בילדים - תסמינים. משרד הבריאות בוחן מקרים בישראל על רקע תחלואה בחו"ל. צילום: Pixabay Myriams-Fotos
דלקת כבד בילדים – תסמינים. משרד הבריאות בוחן מקרים בישראל על רקע תחלואה בחו”ל. צילום: Pixabay Myriams-Fotos

למרות שהודעת ארגון הבריאות העולמי שלל עדויות המצביעות על קשר לקורונה, השערות שונות הועלו בנושא, לגבי קשר אפשרי בין דלקות הכבד לבין מחלת נגיף הקורונה.

אזהרה לגבי דלקת כבד בילדים: עשרות מקרים בעולם

ארגון הבריאות העולמי הודיע שמאז תחילת השנה מעל 70 מקרי דלקת כבד חמורה התגלתה אצל ילדים בבריטניה. כעשרה מקרים נוספים התגלו בסקוטלנד. דלקת הכבד התגלתה בילדים ללא מקור ברור. ארגון הבריאות העולמי הודיע כי מספר מקרים נוספים אותרו בארצות הברית. כך, התגלו גם מקרים נוספים של דלקת כבד ממקור בלתי ידוע גם בספרד. מקרים אלה נחקרים על רקע התופעה שהתגלתה ביתר שאת גם בבריטניה, כאמור.

אולי יעניין אותך גם:

על רקע זה, משרד הבריאות הנחה אתמול את קופות החולים בישראל ואת בתי החולים לדווח על חשדות ומקרי דלקת כבד בקרב ילדים. עד כה נודע לגורמי הבריאות על 12 מקרי ילדים שאושפזו בבתי חולים בישראל באזור ירושלים והמרכז שעשויים להיות תחת הגדרה זו של דלקת כבד חריפה – דלקת כבד חדה. ואולם הנתונים טרם הובררו והמידע הרשמי בנושא על הגדרת המקרים במדויק, הגורמים האפשריים והמאפיינים של אותם ילדים טרם פורסמה.

דלקת כבד – תסמינים

איך מזהים דלקת כבד אצל ילדים ומבוגרים? אז מהם התסמינים של דלקת הכבד אצל ילדים? להלן מספר מאפיינים אפשריים של דלקת כבד. כמובן שבכל בעיה רפואית של ילד או בוגר, עם תסמינים אלה או אחרים, יש להוועץ בגורם רפואי מוסמך ולא לבצע אבחון עצמי.

  1. צהבת – עור צהוב.
  2. שלשול.
  3. כאבי מפרקים.
  4. בחילה.
  5. הקאות.
  6. שתן כהה.
  7. צבע צהוב בחלק הלבן של העיניים.
  8. עייפות.
  9. חום גבוה.
  10. עייפות או חולשה.
  11. הכרה מעורפלת או ירידה במצב ההכרה.
  12. כאבי בטן.
  13. חוסר נוחות באזור הבטן.
  14. ירידה בתיאבון.