משרד הבריאות מזהיר משימוש במכשיר איוד קנאביס

משרד הבריאות מצטרף לאזהרת רשויות הבריאות בארה"ב ומזהיר מסכנת מוות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחינוך, חברה, משפט
קנאביס. מריחואנה. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. מאת: Bogdan

בעקבות מקרה מוות חמישי בארצות הברית משרד הבריאות בישראל מצטרף לאזהרה כנגד שימוש ב"וופורייזר" – מכשיר אידוי אלקטרוני לאידוי שמני קנאביס שעלול לגרום למוות.

משרד הבריאות מצטרף לאזהרה ומודיע כי לנוכח האירועים ודיווח רשויות הבריאות האמריקאיות על 5 מקרי מוות מתוך 450 אנשים שחלו עד כה , במחלת ריאות מסוכנת וחריגה, שקשורה למכשירי אידוי שמני קנאביס, על הציבור להזהר מכך מחשש למוות  או למחלה קשה. אזהרה זו מצטרת לעמדתו של משרד הבריאות כנגד עישון סיגריה אלקטרונית.

מהודעת משרד הבריאות מברר כי מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי רוב המקרים קשורים לשימוש ב"וופורייזר" לאידוי שמני קנאביס (החקירה בעיצומה). עקב האירוע הנפיק משרד הבריאות אזהרה לציבור כנגד שימוש במכשירי "וופורייזר" – "עטים" וסוגים נוספים- המשמשים לצורך אידוי של שמני קנאביס, "זאת מחשש למחלה קשה ואף למוות ובנוסף לאזהרות הרגילות של המשרד בנוגע לעישון סיגריות אלקטרוניות."

במשרד הבריאות מדגישים כי כל מכשירי הסיגריות האלקטרוניות מבוססות על תהליך של אידוי ( כגון "וופורייזר"). עוד מוסיפים במשרד הבריאות ומדגישים כי  עמדת משרד הבריאות קובעת: השימוש בסיגריה אלקטרונית מזיק לבריאות!

משרד הבריאות מדגיש ש"שמן קנאביס מיועד לצריכה רק באמצעות טפטוף מתחת ללשון ואסור להשתמש בו במכשירי אידוי ("וופורייזר"),שימוש לא נכון עלול לגרום למוות."

פרטים נוספים ניתן לקרוא בפירוט באזהרה בקישור זה מטעם רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA).

 

דילוג לתוכן