אושרה תכנית לאומית לשיפור הבריאות

הממשלה אימצה את המלצות משרד הבריאות בשיתוף משרד החינוך ומשרד התרבות והספורט בנוגע לתכנית לאומית לשיפור אורח החיים וכנגד סוכרת והשמנת יתר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהבריאות הילד
סיבים תזונתיים בירקות ופירות- פחות אפקטיביים? כל הזכויות שמורות לפורטל הדוקטור.

הממשלה אימצה את התכנית לאומית לשיפור אורח החיים של הישראלים 


קרוב ל40% מן הישראלים סובלים מעודף משקל, מעל 10% מהישראלים סובלים מהשמנת יתר, והנתונים אינם פוסחים על ילדי ישראל הסובלים מהשמנה ומחלות כמו סוכרת בשיעורים הולכים וגוברים. ממשלת ישראל הרימה את הכפפה ותאמץ את הצעות הגורמים המקצועיים ליישום תכנית עידוד אורח חיים בריא בישראל השבוע.

כשברקע, הצעת חוק חדשה של שר החינוך גדעון סער מבקשת לקבוע כי מכירת מזון לא בריא לילדים תחשב עבירה פלילית, משרד הבריאות הגיש לפני מספר שבועות  לממשלת ישראל בצוותא עם משרד החינוך התרבות והספורט את "התוכנית הלאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא". הצעת המשרד הועלתה לדיון ביום בישיבת הממשלה ואושרה. במסגרת התכנית ישקיעו המשרדים השונים ובראשם משרד הבריאות כ-200 מליוני שקלים במהלך שנות פעילותה הצפויות.
מטרת התוכנית היא קידום אורח חיים בריא ופעיל של הישראלים באופן שיסייע להתמודד באמצעות הסברה, חינוך וחוקים כנגד "מגיפת ההשמנה והסוכרת".

בעידן המחשב כאשר ספורט ופעילות גופנית אינם מנת חלקם של הילדים, בזמנים בהם המזון המהיר והג'אנק פוד תופסים מקום של כבוד בתפריט התזונתי של הבוגרים והילדים , אין פלא שגם הישראלים סובלים בדומה למדינות רבות אחרות בעולם המערבי משיעורי תחלואה גוברים והולכים של מחלות כמו סרטן, סוכרת, מחלות לב וכלי דם.
מלבד אובדן חיים, סבל וקשיים רבים הנגרמים לחולים ולבני משפחותיהם, העלות הכלכלית של אורח החיים הלא בריא רבה- בישראל לבדה העלות מגיעה לכדי כ- 6 מיליארד שקל מידי שנה

התוכנית שגיבשו משרדי הממשלה מיועדת לטפל ביצירת סביבה בריאה המדגישה תזונה נכונה ופעילות גופנית "מהרמה הלאומית ועד לרמת הפרט, המשפחה והשכונה." ברמה של חקיקה לאומית ותקנות בנושא מזון בריא ופעילויות ספורט ויחל בפיילוט ב-10 רשויות מקומיות.

ההמלצות בתכנית מתייחסות למספר נושאים מרכזיים וביניהם : יוזמות לשיפור בריאות עובדים במקומות עבודה, תקצוב ותמריצים לרשויות מקומיות וקופת חולים שמעודדות פעילות גופנית , שימוש בכלים רגולטורים שעשויים לסייע בהורדת מחירי מזונות בריאים כמו לחם מחיטה מלאה, הטלת מגבלות על מכירת מזונות לא בריאים כמו מזונות שמכילים שומן טראנס.

דילוג לתוכן