משרד הבריאות בודק שימוש בתרופת אווסטין מזויפות

משרד הבריאות בודק: תרופות ביולוגיות אנטי סרטניות מזויפות מסוג אווסטין הוחדרו לחולי סרטן בישראל

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
תרופות כימותרפיות לטיפול בסרטן. מקור: ויקיפדיה. באדיבות המכון הלאומי האמריקאי לסרטן. U.S National Cancer Institute

חשש: חולי סרטן אשר טופלו בשנה וחצי האחרונות בטיפולים כימותרפיים המשולבים בטיפולים ביולוגיים או בטיפולים ביולוגיים בלבד בתרופת אווסטין השתמשו בתרופה מזויפת


משרד הבריאות הישראל בודק מול בתי החולים בישראל האם קיימות ברשותם במלאי תרופות שנושאות מספרי אצווה של תרופת אווסטין לטיפול ביולוגי כנגד סרטן. זאת לאור הודעתה של חברת התרופות ROSCH כי לישראל הגיע מלאי תרופות מזויפות של התרופה "אווסטין". 

מהודעת משרד הבריאות בישראל עולה כי מדובר בשלוש אצוות של תרופת האווסטין שמספריהן B6011B02, B6010, B86017, אשר לגביהן נמצא שמספרי האצווה שמופיעים על קופסת האריזה של התרופה לא תואמים למספרי האצווה אשר מופיעים על האמפולה. אחת האצוות זהה לאצווה מקורית שיובאה ושווקה בישראל ביולי 2010.

מינהל התרופות האמריקאי הFDA וחברת התרופות השווצירית רוש חברת רוש, הודיעו לנוכח זאת על חששם כי תרופות מסוג אווסטין זויפו והגיעו לישראל בשלוש אצוות שונות.
טרם הוברר מה החומרים שהוחדרו לחולי הסרטן במקום התרופה המקורית. יחד עם זאת מומחים מניחים כי כל מטופל שלגופו הוזרקה תרופת האווסטין- המזויפת לטיפול ביולוגי במחלת סרטן כטיפול עצמאי או כטיפול משלים לטיפולים כימותרפיים, לא זכה להנות מתועלתה הרפואית בהעדר רכיביה הפעילים המועילים ולפיכך הנזק הבריאותי שנגרם לחולים הוא עצום.

כאמור, משרד הבריאות בודק את הימצאות האצוות הללו בבתי החולים בארץ ולפי הודעת המשרד טרם דווח על תופעות לוואי חריגות מהשימוש בתרופה אווסטין.
התרופה האנטי- סרטנית אווסטין Avastin מכילה את החומר הפעיל Bevacizumab ופעילותה מבוססת על האטה של תהליך האנגיוגנזה- התפתחות כלי דם חדשים לגידול הסרטני.

דילוג לתוכן