מתאווה לאהבה-שיחות על הבהגוד גיתא-ד.לובן

על ספרה של דורית לובן -"מתאווה לאהבה-שיחות על הבהגוד גיתא"

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: מתאווה לאהבה- שיחות על הבהגוד גיתא

המחברת : דורית לובן

הוצאת הספרים : ספרי גופל

מספר עמודים :194

סוג כריכה: רכה

תחום: רוחניות, מדיטציה, יוגה, פילוסופיה הודית

תקציר :

בספרה "מתאווה לאהבה- שיחות על הבהגוד גיתא"  מתארת המחברת את הרקע ל"בהגוד גיתא" – ספר הפילוסופיה היוגית ההודית החשוב ואת תקציר הספר "בהגוד גיתא" בהתאם לחלקיו, מאמריו ופסוקיו החשובים.

הכותבת מתארת את הבסיס הפילוסופי של הספר, המתפתח על רקע עלילות המתרחשות בשדה הקרב בקורוקשתרה, על סף מלחמת אחים בין צבאו של ארג'ונה לבין צבאו של דוריודהנה.

המחברת מתארת את בחלקו הראשון של הספר את שלוש רמות הגיתא, הודות,  סימניון של הקרישנה לשרוי בנשגב ובהם הדיבור, הישיבה וההליכה, מעמיקה במהותה של ההארה, היג'נה- הפעולה הירוקה, עוסקת בתפיסת עולם היוגה לגבי הבחירה, ציטוטים נבחרים על הכישורים לידע נשגב, מי הוא העושה, הטבע הנהנה והתודעה, עץ ההבניאן של הקיום החומרית ועוד.

בחלקו השני של הספר "אשליה או מציאות" מתעמקת המחברת במושגי יסוד: הקרמה- הרקע לחוק הקרמה, תודעה חומרית, מניע אנוכי ולא אנוכי, המכניזם הקרמתי, סוגי הקרמה, הקרמה כשיעור, גורל ובחירה.

גלגול נשמות גם הוא זוכה להתייחסות מעמיקה- בה מפורט הבסיס לו, המכניזם של גלגול נשמות, מה קובע את הגלגול הבא, החיים שלאחר המוות, תחילת וסוף הגלגול ועוד. בהמשך עוסקת המחברת בשלוש מידות הטבע, במושג האני, בהגדרת הדהרמה, בהנחות היסוד של היוגה והיוגה של האהבה- בהקתי יוגה.

בחלקו השלישי של הספר עוסקת המחברת בתאווה, כעס, שיוויון נפש, אהבה וחופש ואילו בחלקו הרביעי והמסכם של הספר, מתוארת האבולוציה האנושית מתאווה לאהבה, היוגה- מעמד האישה, שיוה דורגא ומיניות, הקוסמולוגיה הודית, קרישנה ועוד.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן