מתחתנים ? נישואין טובים לבריאות

ממצאי המחקר מצביעים על כך שנישואים תורמים לבריאות כשבן הזוג חווה סיפוק ושביעות רצון מנישואיו וכן זוכה לתמיכה חברית מבן הזוג.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהמחלות לב
נישואין. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC by צילום: David-Ball

מתחתנים ? נישואין טובים תורמים לבריאות

האם נישואין באשר הם תורמים לבריאות ? מחקרים אחרונים מצביעים על כך שנישואין המבוססים על קשר חברי וזוגי טוב תורמים לבריאות הפיזית והנפשית וקשורים לתוחלת חיים ארוכה יותר.

מחקר שפורסם בכתב העת Annals of Behavioral Medicine בחן את ההשפעה של הסטטוס אישי (נשוי\רווק), של טיב מערכת היחסים ושל מערך התמיכה החברתי, על בריאות נפשית ובריאות הלב (באמצעות מדד לחץ דם).

במסגרת המחקר נמדד לחץ דם של 303 נבדקים מהם 204  נבדקים נשואים ו-99 נבדקים רווקים.

מן התוצאות עולה כי המצב המשפחתי ואיכות הנישואים הם גורמים חשובים המשפעים על הבריאות; נבדקים נשואים הביעו סיפוק רב יותר מחייהם, והיו בעלי לחץ דם נמוך יותר בהשוואה לרווקים.

עוד נמצא כי רווקים היו בעלי לחץ דם נמוך יותר בהשוואה לנבדקים שהיו נשואים אך בקשר הנישואין לא טוב.

בקרב רווקים, תמיכה חברתית וקשרים חברתיים לא השפיעו על לחץ הדם ולא היוו חלופה המיטיבה עם הבריאות בדומה לנישואין מאושרים.

זאת ועוד- נמצא כי ככלל קיים קשר בין נבדקים שנהנו מאיכות טובה של חיי נישואים היו בעלי לחץ דם נמוך, פחות סטרס (לחץ נפשי), תכיפות נמוכה יותר של דיכאון וסיפוק רב יותר מחייהם.

מסקנות החוקרים היו כי היותו של אדם נשוי אינה מועילה ככלל. על מנת שנישואים יועילו לבריאותו, האדם צריך לחוות סיפוק ושביעות רצון מחיי הנישואין ותמיכה חברית מצד בן הזוג עימו הוא נמצא בקשר הנישואים.

הקישור למחקר אודות הקשר בין טיב הנישואין לאושר וסיפוק ביחסים

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן