נוגדן ייחודי מכווץ ומעלים גידולי סרטן שונים

חוקרים בארה"ב מצאו נוגדן שהזרקתו לחולדות העלימה לחלוטין או כיווצה מאד גידולים של סוגי סרטן שונים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

דם טבורי - גנטיקה
תאים סרטניים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-sa-by מאת: Jolu, RAK

פריצת דרך בדרך לטיפול בסרטן ? נוגדן ייחודי שהוחדר לחולדות העלים לגמרי או צמצמם משמעותית גידולים סרטניים של מספר סוגי סרטן נפוצים

חוקרים אמריקאים מצאו חומר המהווה נוגדן אפקטיבי שכשאר הוחדר לחולדות חולות סרטן, הוא גרם למחלה שלהם להעלם לחלוטין או להתכווף באופן משמעותי. הטיפול אפקטיבי כנגד מספר סוגים של סרטן וביניהם סרטן השד, סרטן המעי, סרטן שלפוחית השתן, סרטן הערמונית, סרטן השחלות ומחלת הסרטן בכבד.
החוקרים מסבירים כי נוגדן "אנטי חלבון 47 CD" הוא חומר חדשני הגורם להסוואה של תאי הסרטן המאותתים לגוף שלא לפגוע בהם, להפגע וכך מאפשרים למערכת החיסון להשמיד את הגידול הסרטני לגמרי או לגרום להתכווצותו באופן ניכר". לא זו בלבד שהנוגדן גורם לגוף להרוג את הגידול הוא גם מונע מהגידול מלייצר גרורות של מחלת הסרטן המקורית גם במיקומים אחרים בגוף. 

החוקרים מדגישים כי מדובר בממצא מרגש במיוחד משום שהוא מהווה תשתית לפיתוח טיפולים חדשניים כנגד סרטן. זאת לנוכח ממצאי המחקר שהעלה כי הטיפול בנוגדן זה במגוון סוגי סרטן אנושייים בחיות מעבדה, היה יעיל במיוחד עד כדי כך שהחוקרים יחלו כבר בניסויים בבני טדם בשלב 1 ובשל 2 כבר בתוך השנתיים הקרובות.
ממצאי המחקר נערכו על ידי צוות רופאים ומדענים מבית הספר לרפואה באוניברסטית סטנפורד שבארצות הברית. הממצאים ראו אור בכתב העת של האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב Proceedings of the National Academy of Sciences.

דילוג לתוכן