נועם גיבור האור מאת מרגלית זהר אילון

על ספרה של מרגלית זהר אילון - "נועם גיבור האור" בהוצאת זהר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: "נועם גיבור האור"

מחברת הספר : מרגלית זהר אילון

סוג כריכה: 39

מספר עמודים : קשה

הוצאת ספרים: הוצאת זוהר

תחום: ספרות, פחדי לילה, ילדים, שינה, ביעותים, רוחניות, חלומות, מרגלית זהר אילון

תקציר:

ספר הילדים "נועם גיבור האור" שנכתב כספר הילדים הראשון של המחברת מרגלית זוהר אילון, נכתב בעקבות סיפור אמיתי ועוסק בהתמודדות ילדים עם פחדי לילה ומיועד לסייע לילדים לרכוש כלים להתגברות ולהעצמה. בסיפור הילדים, מתואר הילד נועם, אשר חולם חלום ביעותים על מפלצת מפחידה, אך חברו המלאך זהב-אור מגלה לו כיצד ניתן להתגבר על המפלצת בקלות בעזרת אור ("אם תשלח לה אור, המפלצת תדעך") ובכוח המחשבה (" 'אחורה פנה' ציווה נועם במחשבותיו החלומיות והנה הפלא ופלא פנתה המפלצת לאחור כמו לפי אור"). בספר חולק נועם את הילדים – הקוראים את סוד האור על מנת לסייע להם לדעת כיצד "מגרשים מפלצות". הספר מכוון לילדים מגילאי 3 ומעלה. 

הספר "נועם גיבור האור" מטפל בסוגית ביעותי הלילה באופן חיובי ומאיר, ומשלב כתיבה הנוגעת לתחום הרוחני העוסקת בהארה, אור וחשיבה חיובית המשנה מציאות. בספר עוסקת המחברת בנושא הפחדים הליליים הנפוצים שעל פי מחקרים פוקדים רבים מהילדים בגילאי 4 עד 12 ככלי תרפיה של הקראת סיפור לפני השינה בנושא זה, כדי להפיג חרדות לילדים.

כאמור, בספרה מעניקה המחברת מתובנותיה, בכתיבה רוחנית – לדוגמה "כשנועם עוצם עיניים הוא רואה יותר טוב…", "כשהאור זורח- החושך בורח" ומבקשת להעביר את הילד לעולם רוחני, לספירה של חלומות, דמויות וצלילים בהם מופיעות דמויות של אור מול חושך, מלאכים כנגד מפלצות וחשיבה חיובית כנגד פחדים, הילה של אור ועוד, באופן המעניק לספר דגש רוחני לצד מטרה פרקטית של הפחתת ביעותי לילה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן