נחירות אצל נשים מעל 55- מגבירות סיכון לדום נשימה

האם גם את סובלת מנחירות? ממצאי מחקר חדש מוכיחים: נחירות אצל נשים מעל גיל 55- מגבירות סיכון לדום נשימה ומוות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות האישה
ממצאי מחקר מעלים כי נחירות אצל נשים מעל 55 - מגבירות סיכון לדום נשימה. צילום:Pexels-ron-lach

ממצאי מחקר שפורסם לאחרונה מעלה: נחירות אצל נשים מעל גיל 55- מגבירות סיכון לדום נשימה ומוות. המחקר נערך על ידי מדעניות מאוניברסיטת תל אביב. ממצאי מחקרים אחרים הצביעו על הקשר בין נחירות לתופעות אחרות. זאת באופן המתווך על ידי דום נשימה. כך נמצא סיכון אצל מי שנוחר להגברת הסיכון לדום נשימה בשינה לשבץ מוחי.

על פי ממצאי המחקר החדש, נשים מעל גיל  50 שנוחרות, נמצאות בסיכון גבוה יותר לדום נשימה בשינה. משכך הן גם מצויות בסיכון מוגבר לתמותה בשל כך. ממצאי המחקר ראו אור בג'ורנל Journal of Clinical Medicine.

המדעניות שערכו את המחקר ציינו כי נשים המתאפיינות בתופעה לא מודעות לכך שהן בסיכון כיוון שתופעת דום הנשימה מתרחשת במהלך השינה.

נוחרת מעל גיל 55 ? פי 4 יותר סיכון לדום נשימה

במחקר השוו המדעניות נשים בישראל בגילאים 20 עד 40, לעומת נשים בנות 55, בתום המחזור החודשי. ניתוח הממצאים העלה כי 15% מהנשים בנות 55 במחקר היו בסיכון גבוה לדום נשימה בשינה. זאת בהשוואה לשיעור נמוך בהרבה מהנשים בנות 20-40. בקרב הנשים הצעירות יותר נמצא סיכון של 3.5% בלבד לדום נשימה בשינה. מדובר בסיכון גבוה פי 4 ויותר לנשים בגילאי 55 לדום נשימה בשינה.

עוד מצאו המדעניות כי אותן נשים שנוחרות בכלל קבוצות הגילאים הן בעלות פי 11 יותר סיכון לדום נשימה בשינה ביחס לנשים שאינן נוחרות. אחוז אחד ממי שלא נוחרת מצויה בסיכון לדום נשימה בשינה לעומת 11% ממי שנוחרות.

הפרופסור אילנה אלי, מעורכות המחקר מדגישה כי כאשר תופעת דום הנשימה לא מאובחנת ולא מטופלת במועד היא עלולה להוביל למחלות נוספות בהן שבץ מוחי, מחלות לב ויתר לחץ דם. המדעניות שערכו את המחקר מאונ' תל אביב הן ד"ר אלונה אמודי פרלמן, פרופ' אילנה אלי, דר' ג'וואן סולימן וד"ר פסיה פרידמן-רובין.

בשל הממצאים מבקשות החוקרות לפנות לרופאים ובמיוחד בתחום השיניים והלסת להעלות את המודעות לכך על ידי אבחון של תופעות שקשורות לכך כמו חריקת שיניים בשינה להצלת חיים של נשים בגיל המעבר.

דילוג לתוכן