ניתוחים פלסטיים לטיפול בדיכאון

מהמחקר עולה כי חצי שנה לאחר ניתוח פלסטי, ירדה כמות המטופלים שהשתמשו בתרופות נגד דיכאון והמטופלים דיווחו שהניתוח שיפר את הערכתם העצמית.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהפלסטיקה ואסתטיקה
ניתוח פלסטי. מקור: ויקיפדיה.באדיבות USNAVY מאת:Joshua Valcarcel

ניתוחים פלסטיים לטיפול בדיכאון

 

מחקר חדש של American Society of Plastic Surgeons מעלה כי מטופלים מסוימים שעברו ניתוח פלסטי, הפסיקו להשתמש בתרופות נוגדות דיכאון.

מחקרים קודמים הוכיחו כי ניתוחים פלסטיים קוסמטיים גורמים לאנשים שעברו אותם לדווח על שיפור בהערכה העצמית ותדמיתם. עם זאת מחקר חדש בוחן את הקשר בין ניתוחים פלסטיים קוסמטיים לבין שיפור מצב הרוח. המחקר ביקש לבחון גם האם פרו-אקטיביות של המטופלים בשינוי מצבם יכול לתרום לשיפור מצב רוחם והאם ניתוח פלסטי יכול להוביל אנשים להחליט על הפסקת טיפול בתרופות נוגדות דיכאון.

במחקר זה השתתפו 362 נבדקים ובמיוחד נשים בגיל העמידה, שעברו ניתוחים פלסטיים קוסמטיים ובהם ניתוח פלסטי של הגדלת או הקטנת חזה, ניתוח מתיחת עור הפנים, ניתוח מתיחת בטן או ניתוחים פלסטיים קוסמטיים אחרים. בתחילת המחקר, מתוך כל המשתתפים 17% השתמשו בתרופות נגד דיכאון.

מן הממצאים עלה כי כ-6 חודשים לאחר הניתוח חלה ירידה של 31% בכמות המטופלים שהשתמשו בתרופות נגד דיכאון. מתוך 61 מטופלים שהשתמשו בתרופות אלה בתחילת המחקר, 19 הפסיקו לצרוך תרופות אלה. בנוסף, 98% מהמטופלים דיווחו כי הניתוח הפלסטי הקוסמטי שיפר באופן משמעותי את הערכתם העצמית.

הקישור למחקר אודות הקשר בין הערכה עצמית ודיכאון לבין ניתוחים פלסטיים

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן