ניתוחים פלסטיים

ניתוחים פלסטיים

ניתוחים פלסטיים הם שם כולל לשלל התערבויות רפואיות (כירורגיות בדרך כלל), אשר נועדו לעצב מראה של איברים שונים בגוף או לשנות את גודלם ומבנם של האיברים. ניתוח פלסטי נתפס בקרב הציבור הרחב כניתוח המבוצע למטרות אסתטיות בלבד, אך ניתוחים פלסטיים רבים מבוצעים למטרות שחזור אברים, תיקון פגמים מולדים (כשפה שסועה, למשל), טיפול בכוויות וכו’ – ולאו דווקא מרצון להיות יפים יותר. המשותף לכל הניתוחים הפלסטיים הוא שבניגוד לסוגי ניתוחים רבים אחרים – הניתוחים הפלסטיים אינם למטרות הצלת חיים.

אף כי ההיסטוריה של הניתוחים הפלסטיים היא ארוכה עד מאד – והתערבות פלסטית לתיקונו של אף שבור מתועדת כבר בכתבים מצריים בני אלפי שנים, רק בעת המודרנית החל להתפתח התחום בצורה מקצועית. מלחמות העולם הראשונה והשנייה תרמו רבות להתפתחות התחום – שכן חיילים רבים חזרו משדה הקרב עם פציעות שגרמו לפגיעות אסתטיות משמעותיות, ורופאי התקופה עמלו על פיתוח שיטות ופרוצדורות חדשות – שיתרמו לשיפור מראם של הפצועים, מתוך הבנה כי המראה האסתטי נושא חשיבות גדולה לתהליך ההחלמה.

עם התפתחות הטכנולוגיה והמחקר הרפואי, ובעיקר החל משנות ה-60 של המאה הקודמת, הולך ומתפתח תחום הניתוחים הפלסטיים במהרה: ניתוחים חדשים נכנסים לשוק, פרוצדורות ושיטות מתקדמות וחדשניות מפותחות מידי שנה והביקושים לניתוחים פלסטיים שונים נמצא בעלייה מתמדת בעולם המערבי כולו – ובישראל בפרט. כיום רוב הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים הם בטוחים למדי- כוללים סיכון נמוך יחסית לסיבוכים ואינם מלווים בתופעות לוואי קשות, והם אף מהירים יחסית, כוללים תקופת החלמה קצרה – ומבטיחים, ברוב רובם של המקרים, תוצאות מעולות.

ניתוח פלסטי יכול להתבצע כמעט על כל איבר חיצוני בגוף האדם – כשהניתוחים המבוקשים ביותר בתחום הם ניתוחי הגדלת והקטנת חזה, ניתוח אף, ניתוחי פנים שונים (מתיחת פנים, ניתוחי עפעפיים וכו’), ניתוחי בטן (כניתוח שאיבת שומן, לדוגמא), ניתוחי עיצוב ישבן ועוד. ניתוחים פלסטיים אחרים זוכים לפחות חשיפה תקשורתית, אולם גם הם זוכים לפופולאריות רבה – ניתוח הגדלת שריר התאומים, ניתוח עיצוב חזה שרירי לגבר, ניתוח לעיצוב ירכיים ועוד. למעשה – לגבי כמעט כל איבר בגופכם שתבקשו לשנות ולשפר את מראהו – תוכלו למצוא את הניתוח המתאים.

בנוסף לניתוחים הפלסטיים, קיימות גם שלל פרוצדורות רפואיות אסתטיות וקוסמטיות לא ניתוחיות המבקשות לשפר את טיב המראה – כהזרקת בוטוקס להעלמת קמטים, לדוגמא.

כאמור, הביקוש לניתוחים פלסטיים שונים הוא רב – ולפי ההערכות קרוב לתשעה מיליון אנשים עוברים מידי שנה ניתוח פלסטי (בכל העולם). אמנם רוב הפונים לניתוחים פלסטיים הן נשים, אך בשנים האחרונות חל גידול מתמיד במספר הגברים הפונים אף הם לביצוע ניתוחים פלסטיים.

כפי שניתן לשער, הצלחת הניתוחים הפלסטיים היא רבה, ויעידו על כך המחקרים האחרונים, המגלים כי 98% מהמנותחים מדווחים על שיפור משמעותי בהערכתם העצמית וכי חלק גדול מהמנותחים אף מדווחים על שיפור משמעותי במצב הרוח. חלק לא מבוטל מהמנותחים המרוצים אף חדל מלהשתמש בתרופות נוגדות דיכאון לאחר הניתוח. כמו כן, מחקר חדש (2015) נוסף מצא כי ניתוח פלסטי אף משפיע על איך אנשים זרים תופסים את המנותח: נשים שעברו ניתוח פלסטי בפנים נתפסו (על ידי זרים) לא רק כמושכות ויפות יותר – אלא גם לנחמדות, חברותיות וחביבות יותר.

ניתן לראות, אם כן, כי לניתוחים הפלסטיים יתרונות מוכחים רבים, ועל כן, אם גם אתם אינכם מרוצים מאיבר מסוים בגופכם – כדאי לכם לשקול ברצינות לעבור את הניתוח המתאים לכם – וליהנות משיפור משמעותי לא רק במראה שלכם – אלא, כפי שניתן לשער, גם משיפור בהערכתכם העצמית.