ניתוח הסרת משקפיים

להיפטר בקלות ממשקפיים ועדשות מגע

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיבדיקות דם
התאמת משקפיים. קוצר ראייה. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: William R. Goodwin

ניתוח הסרת משקפיים

ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר, הידועים גם כניתוחי לייזר לתיקון הראייה, הופכים פופולאריים יותר ויותר בשנים האחרונות – עם פיתוחן של טכניקות מתקדמות בתחום, אשר הינן מדויקות ובטוחות יותר מבעבר – ומובילות לתוצאות טובות במיוחד. למעשה, ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא מהניתוחים הפופולאריים ביותר בישראל (ובעולם המערבי כולו) ולפי הערכות העוסקים בתחום – כ-20000 אלף ישראלים בשנה עוברים ניתוח זה – ונהנים מתוצאותיו: היכולת לוותר על המשקפיים או עדשות המגע שליוו אותם לאורך שנים – וליהנות מחדות ראייה ואיכות ראייה מעולות.

אחד השלבים החשובים בדרך לתיקון הראייה בעזרת ניתוח לייזר הוא בדיקת התאמתכם לניתוח. לא כל מרכיבי המשקפיים מתאימים לעבור ניתוח זה – וכ-25% לערך מהניגשים לבדיקות ההתאמה לניתוח נמצאים כלא מתאימים לעבור אותו. אם ניגשתם לבדיקת ההתאמה ולא נמצאתם מתאימים – אל חשש! ישנן פרוצדורות אחרות אשר יכולות להתאים לכם – ואשר לאחריהן תזכו גם אתם בחופש מהמשקפיים. בין האוכלוסיות אשר אינן מתאימות לניתוח לייזר להסרת משקפיים: בני 18 ומטה, אנשים עם מספר משקפיים לא יציב, אנשים בעלי קרנית דקה, אנשים הסובלים ממחלות עיניים שונות (גלאוקומה, קטרקט וכו'), נשים בהיריון, אנשים הסובלים ממחלות שונות (זאבת, סוגי סכרת שונים וכו') ועוד.

במידה ונמצאתם מתאימים לעבור את הניתוח, יהיה עליכם לבחור, בייעוץ עם הרופא המנתח, את שיטת הניתוח הספציפית. ישנן מספר טכניקות לניתוחי לייזר לתיקון הראייה, ולהלן נפרט מעט על הפופולאריות שבהן:

LASEK – לאסק – ניתוח עדין, הנעשה בשכבה החיצונית של העין, ועל כן מתאים במיוחד לאנשים בעלי קרנית דקה. הניתוח נמשך כשעה לערך – ולאחריו משתחררים הביתה במהירות. הליך ההחלמה נמשך שבועות אחדים, ובמהלכם ייתכנו תופעות לוואי קלות – כאי נוחות בעין או יובש בעיניים.

LASIK – לאסיק – אחת משיטות ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוותיקות והפופולאריות בשוק. הניתוח מתאים לחלק גדול מהפונים (אולם לא לבעלי קרנית דקה) והוא אורך שניות ספורות בלבד. זמן ההחלמה הוא קצר במיוחד – ובדרך כלל ניתן לחזור לשגירה כ-24 שעות לאחר תום הניתוח. תופעות הלוואי כוללות הרגשת אי נוחות בעין, יובש ותחושת סינוור.

EPI-LASIK – אפי לאסיק – טכניקת ניתוח המשלבת בין שיטת הלאסיק והלאסק – ועל כן מעניקה למנותחים את הטוב שבשני העולמות. טכניקה זו מתאימה לרוב הפונים לניתוח – וגם לאנשים בעלי קרנית דקה, בעלי עיניים יבשות ובעלי סטייה גבוהה בראייה. הניותח הוא קצר – והליך ההחלמה קצר אף הוא – תוך כ-24 שעות נעלמות רוב תופעות הלוואי (תחושת צריבה, יובש בעין) ותוך שבועות אחדים, בהם הראייה משתפרת מיום ליום, מושג האפקט המלא של הניתוח.

PRK – אחת השיטות הוותיקות בתחום, ההולכת ומאבדת מהפופולאריות שלה, עקב כניסתן של הטכנולוגיות החדישות של השיטות המתקדמות יותר. הניתוח אורך שעות ספורות, והליך ההחלמה נמשך ימים אחדים. תופעות הלוואי הנפוצות כוללות יובש בעיניים, התפתחות זיהומים וראיית הילות בחושך.

מי שאינם מתאימים לאף אחת משיטות אלו – יכולים לעבור פרוצדורות אחרות לתיקון הראייה – אשר אינן נכללות בקטגוריה של ניתוחי לייזר. הטיפולים הפופולאריים כוללים את שיטת ה-ASA, שיטת אורתו קיי (הכוללת חבישת עדשות מגע ליליות – ופעילות נטולת עזרי ראייה במהלך היום) ושיטת נויורו-וויז'ן.

לסיכום, אם גם אתם חולמים להתעורר בבוקר ולראות הכל בבירור – ללא צורך להרכיב משקפיים או להשתמש בעדשות מגע – ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, או טיפול אחר להסרת המשקפיים – יכול להיות הפתרון המושלם עבורכם. טיפולים וניתוחים אלו מתבססים על טכניקות חדשניות ומתקדמות – אשר הן בטוחות למדי ובעלות אחוזי הצלחה גבוהים.

דילוג לתוכן