מחקר: ניתוח שאיבת שומן גורם לצבירת שומן

מהמחקר עולה שלאחר שנה אחוז השומן בגוף נותר כשהיה אך פריסת השומן באיזורי הגוף משתנה.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

דיאטה והרזיהבריאות ויופי
השפעות ניתוח פלסטי לשאיבת שומן. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-by-sa. צילום :Dcopelandps-Dr-Mordcai-Blau

מחקר: ניתוח שאיבת שומן גורם להצטברות שומן שונה אך לא מפחית שומן

ניתוחים פלסטיים שונים וביניהם ניתוח לשאיבת שומן מהירכיים, מהמותניים, מהזרועות וממקומות בהם מצטבר עודף שומן, הפכו לשכיחים מאד. עד כמה ניתוחים אלה יעילים בהפחתת אחוזי השומן בגוף של מי שעובר אותם ? ממצאי מחקר חדש מעלים שלאחר שנה, אחוז השומן בגוף של המנותחים נותר דומה לזה שהיה לפני הניתוח.

מטרת החוקרים הייתה לבחון האם חלה הפחתה בכמות השומן בגוף בטווח הקצר והבינוני לאחר ניתוח שאיבת שומן, ובמידה והשמנה חוזרת, מה הם האיזורים בהם מצטבר השומן החדש של האנשים שעברו את הניתוח לשאיבת השומן.

לשם כך בחנו החוקרים קבוצת נשים בריאות שלא מוגברות כסובלות מעודף משקל. 14 מהנשים עברו ניתוח לשאיבת שומן ואילו 18 המתינו לניתוח ולא ביצעו אותו. כל הנשים לא שינו מהרגלי התזונה שלהם במהלך המחקר ולאחר הניתוח. הנשים עברו לפני הניתוח בדיקות כמו הדמייה של רנטגן, ובדיקת תהודה מגנטית MRI על מנת לבחון את אופן פריסת השומן בגופן.

לאחר שעברו את הניתוח, השוו החוקרים את הפריסת השומן של הנשים שעברו את הניתוח בהשוואה לנשים שלא עברו את הניתוח.

ממצאי המחקר אשר פורסמו בכתב העת בנושאי השמנה Obesity מעלים כי לאחר שנה ממועד הניתוח, אחוז השומן בגוף של נבדקות שעברו את הניתוח, היה דומה לאחוז השומן בגוף של הנבדקות שלא עברו את הניתוח. השוני היה בפריסת השומן בגופן של המנותחות.

בנשים שעברו ניתוח פלסטי לשאיבת שומן, השומן לא חזר לאיזור הירכיים והזרועות, ממנו השומן הוסר בניתוח, אך הן התאפיינו בהצטברות של שומן באיזור הבטן התחתונה.

מחקר זה מעלה את הצורך לבחון את יעילותם של ניתוחים מסוג זה לשאיבת שומן, בהפחתת כמות השומן בגוף לאורך זמן, הגם שהשומן שהוסר מאיזור הירכיים עבר לאיזור הבטן. זאת במיוחד נוכח ממצאי מחקרים אחרים אשר העלו כי שומן בטני הוא מזיק יותר משומן המצטבר באיזור הישבן והירכיים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן