ניתוח שאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן
ניתוח שאיבת שומן (ליפוסקציה) הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר בישראל ובעולם, שכן רבים (ורבות) באוכלוסייה מבקשים להיפטר ממצבורי השומן העודפים בגופם – ולזכות במראה חטוב יותר. חשוב לציין כי הניתוח אינו מתאים למי שסובלים מעודף משקל משמעותי (אנשים אלו יכולים לעבור התערבויות כירורגיות אחרות – כניתוח קיצור קיבה, לדוגמא), אלא למי שסובלים מעודף משקל קל ולמי שמבקשים להיפטר, בקלות יחסית, ממצבורי שומן לא אסתטיים בחלקי הגוף השונים (בטן, ירכיים, ישבן, קרסוליים ועוד).

ניתוחי שאיבת השומן הם ותיקים למדי – והחלו להתפתח בשלהי שנות ה-60 של המאה הקודמת. במרוצת העשורים שחלפו מאז נקבעו סטנדרטים לניתוח – ופותחו שיטות מתקדמות חדשות – כך שכיום נחשב ניתוח שאיבת השומן לבטוח למדי – ולרוב הוא עובר בהצלחה, ללא סיבוכים מיוחדים ובדרך כלל גם ללא תופעות לוואי רבות. יחד עם זאת, קיימות מספר תופעות לוואי נפוצות יחסית, המופיעות, לעיתים, לאחר הניתוח ונעלמות לאחר ימים (או שבועות) אחדים – שטפי דם, נפיחויות, אדמומית בעור, חוסר רגישות (או רגישות יתר) באזור בו בוצעה השאיבה והופעת זיהומים (הסיכוי לזיהום קטן, כמובן, במידה ומקפידים לקחת אנטיביוטיקה לאחר הניתוח).

עלותו של הניתוח נגזרת ממספר גורמים – האזורים בגוף מהם מבוצעת השאיבה, כמות השומן הנשאבת, שיטת הניתוח וכמובן – גם הוותק והניסיון של הרופא המנתח. ניתוחי שאיבת שומן “קטנים” יעלו, לרוב, בין 4000 ל-8000 ₪, ואילו ניתוחי שאיבת שומן מורכבים במיוחד – יעלו בין 15000 ל 25000 ₪.

כשבועיים לפני הניתוח יהיה עליכם להימנע מעישון, שתיית אלכוהול ונטילת ויטמינים ותרופות מסוימות, וכיממה (או פחות) לפני הניתוח יהיה עליכם לצום.

הניתוח עצמו הוא ניתוח לא ארוך – ובדרך כלל הוא נמשך בין שעה לשלוש שעות. אם מדובר בניתוח שאיבת שומן מאזורים קטנים וספציפיים –ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית, אולם, אם מדובר בשאיבת שומן נרחבת – הניתוח מבוצע בהרדמה כללית. ההחלמה מהניתוח נחשבת למהירה וקלה יחסית – בדרך כלל ניתן להשתחרר מבית החולים שעות אחדות לאחר הניתוח. הכאבים המלווים את ההחלמה מהניתוח נעלמים, לרוב, לאחר ימים אחדים, ולאחר מנוחה של שבוע – שבועיים – ניתן לחזור, בהדרגתיות, לפעילות כמעט רגילה (לאחר התייעצות עם הרופא, אשר יזמין אתכם לביקורת כשבוע לערך לאחר הניתוח). חשוב לציין, כי ודאי תידרשו לרכוש חגורת לחץ (או בגדי לחץ אחרים, בהתאם לאזור ממנו בוצעה השאיבה) על מנת להקל על הכאבים הנלווים להליך ההחלמה ולהוריד את הנפיחות המופיעה במהירות. את תוצאותיו של הניתוח ניתן לראות במהירות (לעיתים כמעט מיד עם סיום הניתוח, ולכל המאוחר תוך חודשים אחדים מסיומו) – אך על מנת לשמור על המראה החטוב שלאחר הניתוח – מומלץ להקפיד על דיאטה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה.

לסיכום, אם אתם מעוניינים להיפטר ממצבורי שומן עודפים – מהבטן, הישבן, הירכיים, הזרועות – או אזורים אחרים בגוף – ניתוח שאיבת שומן יכול להיות הפתרון המושלם עבורכם: ניתוח מהיר, פשוט ובטוח יחסית, המסתיים, ברוב רובם של המקרים, בהצלחה גדולה – ויעידו על כך אלפי המנותחים המרוצים, אשר לאחר ניסיונות כושלים רבים לרזות ולעצב את גופם, עברו פרוצודורה זו – וזכו לגוף חטוב ומעוצב.