נשימת היקום- ההוויה האינסופית מוג'י

אודות ספרו של המורה הרוחני ההודי מוג'י - "נשימת היקום- ההוויה האינסופית", בהוצאת מרקם (2013)

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: "נשימת היקום- ההוויה האינסופית"

מחבר הספר : מוג'י

סוג כריכה: 185

מספר עמודים : רכה

הוצאת ספרים: מרקם הוצאה לאור

תחום: רוחניות, מוג'י, אדוויטה, נשימת היקום, "מחזיר אותך הביתה", מהות, זהות, סבל, מתח, הוויה, אמת, חיפוש האמת, אלוהות, עצמי, מיינד, בודהה, כאב, ערות

תקציר: בספרו של המורה הרוחני מוג'י המשתייך לזרם האדוויטה- "נשימת היקום – הוויה האינסופית" זוכה הקורא להצצה ייחודית לתפיסת עולמו הרוחנית, המוארת של מוג'י הנוגעת להתחברות להווית הקיום ולעומק רבדי הזהות העצמית באמצעות תיאור דיאלוגים שהתרחשו בשנים האחרונות בהר הקדוש ארונאצ'לה , הסמוך לעיר טירוונמלאי שבהודו.

בספרו עוסק מוג'י בזהות העצמית, במציאת האמת של העצמיות, בחיבור לרוח החופשי, המשתחררת מכבליה ויוצאת לחופשי ובמילותיו של מוג'י ; "מה שאתה הוא כה פשוט- אפילו יותר מפשוט. ודא זאת בעצמך ודע זאת באופן מעמיק. זה ישים קץ לכל הסבל וההבלים. אתה יכול לעשות זאת ! אני יודע את זה מהנסיון שלי. אני חולק עמך את הגילוי שלי… הגילוי של עצמך הוא ישיר ומיידי וזה מה שאני מראה לך. אל תבזבז זמן. התבונן וראה מהי המהות של הדבר אותו אתה מכנה עצמך ? כשאתה יורד לשור שהעניין, על מה אתה מתבונן בעצם ? " 

בספרו עוסק מוג'י בשאלות הנוגעות לנוכחותו של העצמי, תפיסת המיינד את העצמיות והעולם כתלות בתפיסה הפנימית. הוא מעמיק חקר בפילוסופיה הרוחנית של האדוויטה בהקשר של השקט הפנימי של המיינד לעומת תהליכים מחשבתיים והקשר שלהם לדימוי עצמי והווית הקיום ב"כאן ועכשיו"; "האם אתה, זה שרואה, יכול להראות ? לו היתה לי רק שאלה אחת לשאול, זו הייתה שאלתי" מבהיר מוג'י "אם מטרת הקיום שלך היא רק לספק את השלכותיך, לחיות בנוחות… להצליח בעולם החומרי, אז שאלה זו היא לא עבורך … אבל אם בוערת בך האש לגלות את טבע הבודהה שלך, את תודעת המשיח או את תודעת קרישנה שלך, את עצם הוויתך, אז לא תוכל להפנות לה את גבך, הכל נמצא בתוך השאלה הזו" הוא מדגיש בספרו תוך שהוא תר אחר תמצית הווית הקיום, האושר והסבל.

בהמשך ספרו "נשימת היקום- ההוויה האינסופית" מפליג המורה הרוחני מוג'י, למחוזות רוחניים הנוגעים במהות השליטה העצמית כהתנהלות כפייתית הפועלת באשליה תודעתית, עוסק בסוגיות פילוסופיות רוחניות חשובות הקשורות ללב ליבו של הקונפליקט הפנימי הנוגע לגוף ולמיינד, החומר והרוח, וביניהן סוגיות של זהות ושחרור התניות ופחדים, חוסר יציבות מנטאלית וריקות, קיום והוויה כחלק מזרימה תודעתית, נצחיות האני ואחדות ההוויה.

 

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן