נתפסה מעבדה פיראטית בבית פרטי להכנת תרופות ותמרוקים

משרד הבריאות תפס מעבדה פיראטית בבית פרטי שהכינה הכנות רוקחיות ותרופתיות, הכנות של תמרוקים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בתי מרקחת
צילומים ממעבדה להכנת רוקחויות לא חוקיות. צילום: משרד הבריאות

נתפסה מעבדה פיראטית בבית פרטי להכנת מרקחות תרופתיות ותמרוקים

משרד הבריאות ממשיך בפעילותו לחשיפת מעבדות לא חוקיות לייצור תרופות ותמרוקים ובפעילותו לעצור את שיווקם של חומרים לא מורשים. בפעילות משותפת שערך האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות בשיתוף יחידת הונאה תל אביב ורשות המיסים, נתפסה מעבדה פיראטית ששימשה להכנת תרופות, מרקחות ותמרוקים שונים. המעבדה נמצאה בבית פרטי בה יצרו אנשי המעבדה הכנות רוקחיות ותרופתיות, הכנות של תמרוקים ללא אישור ופיקוח משרד הבריאות על בסיס חומרי גלם לא ידועים. במסגרת הפשיטה תפסו אנשים משרד הבריאות עם יחידת ההונאה ורשות המיסים מאות צנצנות המכילות משחות בצבעים שונים ללא כיתוב, אשר יועדו לטיפול במחלות עור שונות.

משרד הבריאות הודיע כי "חלק מהמשחות הכילו חומרים פעילים תרופתיים המחייבות מרשם רופא. נתפסו סירופים רבים והכנות נוזליות שלא ידוע מה הרכבם, בחלק מהסירופים הנוזל היה עכור. נתפסו אבקות שונות לא מזוהות, אמפולות להזרקה ותרסיסים שונים."

במקום נתפסו כמו-כן חומרי אריזה שונים וכלים שבהם השתמשו לצורך הכנת התכשירים כגון משקל ומטחנה לטחינת אבקות. החשודים נחקרו ע"י המשטרה אשר תבקש להאריך את מעצרם.

במשרד הבריאות מדגישים כי "תנאי יצור לא מפוקחים, חומרי גלם ברמה ירודה שמורכבים מחומרים פעילים תרופתיים ומחומרים שלא ידוע מהיכן נרכשו, תנאי אחסון לא נאותים שאינם מבוקרים ע"י משרד הבריאות משפיעים על טיב החומרים ויכולים לגרום לסיכון בריאות הציבור."

הכנת רוקחויות של תרופות ומוצרי תמרוקים מהווה בעיה חמורה במדינות שונות ובכללן מדינת ישראל. במשרד הבריאות הישראלי פועלת המחלקה למעבדות שאחראית  להכרה ורישוי של מעבדות רפואיות ומעבדות בריאות, מתן ייעוץ, חיבור הנחיות ונהלים להסדרת עבודת המעבדות השונות וכל מעבדה שפועלת לייצור חומרי רוקחות ותמרוקים נדרשת להיות כפופה לנהלים והכללים של משרד הבריאות על מנת לוודא ייצור ואריזה תקינים של מוצרים ובכפוף לרשיונות הפצה ופיתוח של תרופות לפי דיני הקניין הרוחני.

דילוג לתוכן