סביבה כפרית כנגד אלרגיות למזון

חוקרים: סביבה עירונית מעלה סיכון לאלרגיה למזון

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
חיים בעיר. מאת: מערכת פורטל הדוקטור- רפואה ובריאות.

ממצאי מחקר חדש מצביעים על השפעתה של סביבה כפרית על הסיכון ללקות באלרגיות למזון בילדים

מה הקשר בין חיים בסביבה עירונית או כפרית לבין הסיכון ללקות באלרגיה למזון ? ממצאי מחקר סיני מעלים כי שכיחות אלרגיה למזון נמוכה יותר קרב ילדים שבאים מסביבה כפרית, בהשוואה לאנשים מסביבה עירונית. 

ממצאי מחקרים קודמים העלו כבר כי סביבה כפרית עשויה להוות גורם המפחית התפתחות אסטמה. מאחר ואלרגיה למזון היא השלב הראשון בהתפתחות אלרגיות נוספות ובעיות נשימתיות, החוקרים ביקשו לבחון את הקשר שלה לסביבת המגורים- סביבה עירונית מול סביבה כפרית.
לפיכך בחרו החוקרים ילדים בני 6 עד 11 ממספר ערים בסין : הונג קונג, גואנגצו, שאוגואן ובייג'ינג. מעל 28,000 ילדים שהשתתפו במחקר. הוריהם של ילדים התבקשו למלא שאלונים בדבר בריאות הילדים. בנוסף 1780 ילדים עברו בדיקות עור לאלרגיות של מזון.

החוקרים הגדירו אלרגיה למזון על ידי נוכחות של סימפטומיים אלרגיים לאחר שעתיים או פחות מרגע אכילת מזון או תגובה אלרגית של העור של 3 מילימטר או יותר. לנוכח הגדרות אלה, מצאו החוקרים כי 3.8% מהילדים מאיזור הונג קונג היו אלרגיים למזון. אזור הונג קונג הוא עירוני במיוחד ונחשב סביבה עירונית מבין הצפופות בעולם. איזור בייג'ינג המאוכלס במיוחד סבל גם הוא משיעורי אלרגיות למזון גבוהים במיוחד של 2.6% וכן איזור גואנגצו עם 1.8%. לעומת זאת איזורים כפריים יותר כמו הסביבה הכפרית סביב לבייג'ינג או שאוגואן סבלו משיעורי אלרגיה למזון נמוכים באופן משמעותי במיוחד של 0.2% בלבד או 0.1%. שיעורים אלה היו קטנים פי 19 עד 38 יותר מהסביבות העירוניות, מה שמראה באופן מובהק כי לסביבה הכפרית אפקט מגן מפני אלרגיות.

ממצאי המחקר הוצגו על ידי חוקרים סיניים במסגרת הכינוס השנתי של האקדמיה האמריקאית לאלרגיה, אסטמה ואימונולוגיה.

דילוג לתוכן