סוגי פזילה אצל ילדים

סוגי פזילה אצל ילדים ובוגרים: מהי פזילה? מהי פזילה היפרטרופית ומה סוגי הפזילה האנכית? מהי פזילה החוצה ומה ההבדל בינה ובין פזילה אקומודיטיבית?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדבריאות המשפחה
סוגי פזילה אצל ילדים: Pixbay LhcCoutinho

כיצד מוגדרת פזילה? מהי פזילה היפרטרופית ומה סוגי הפזילה האנכית? מהי פזילה החוצה ומה ההבדל בינה ובין פזילה אקומודיטיבית ומהי פסילה אקזוטרופית?

מהי פזילה? פזילה Strabismus מוגדרת כמצב בו שתי העיניים מביטות למקומות שונים במרחב. פזילה מוגדרת כמצב בו שני גלגלי העיניים לא מתמקדים באותה נקודה. קיימים מספר סוגי פזילה אצל ילדים ובמבוגרים. להלן סוגי רוב סוגי הפזילה האופייניים אצל ילדים ומאפייני כל סוג פזילה.

סוג פזילה אצל ילדים

סוגי הפזילה השונים בילדים ובמבוגרים משתנים ובעלי מאפיינים שונים. לפניכם פירוט סוגי הפזילה:

פזילה אנכית– פזילה בה אחת מהעיניים או שתיהן מתקרבת למעלה לאזור המצח או למטה לכיוון הלחי. פזילה זו מאפיינת לעיתים קרובות את הלוקים בתסמונת דאון. פזילה בה עין אחת או שתיים מתקרבת למצח מוגדרת כפזילה היפרטרופית או היפרטרופיה. פזילה בה עין אחת או שתיים מתקרבת למטה לאזור הלחי מכונה פזילה היפוטרופית -היפוטרופיה.

איזוטרופיהפזילה פנימה -פזילה כלפי האף היא פזילה בה העין קרבה לאף. במקרה בו הפזילה לא חולפת לאחר שישה חודשים מהלידה יש לפנות לרופא עיניים בהקדם לאבחון הפזילה וטיפול בה מהר ככל האפשר. פזילה פנימה לרוב נובעת מהיבט תורשתי והינה מולדת.

אקסוטרופיהפזילה החוצה הינה פזילה בה העין מתקרבת לאזור הרקה. כלומר הפול מפזילה איזוטרופית בה העין מתקרבת לאזור האף.

פזילה זו אופיינית לעתים קרובות לגילאים מאוחרים יותר. פזילה מסוג אקסוטרופי מופיעה לעיתים בשתי עיניים גם יחד. הפזילה החיצונית מתגברת בעת עייפות או מחלה לעתים. בפזילה חיצונית העין המתקרבת באופן משמעותי יותר לאזור הרקה בהשוואה לעין השנייה, יש יותר סיכון להפוך לעין עצלה. במקרה פזילה חיצונית יש להוועץ ברופא מומחה בהקדם לאבחון וטיפול מהיר.

אזוטרופיה רפרקטיבית – פזילה אקומודטיבית – פזילה אקומודטיבית נגרמת לעיתים קרובות בשת רוחק ראיה (היפראופיה). זו היא סוג פזילה אשר מתבטאת בעיניים לרוב החל בגיל חצי שנה ועד 4 שנים. הפזילה האקומודיטיבית מופיעה לעיתים בראייה כפולה. פזילה אקומודטיבית נובעת גם מהיבט תורשתי.

דילוג לתוכן