סוכרת בילדים בסין יותר מבארה"ב

מחקר: שכיחות הסוכרת בילדים בסין גבוהות פי 4 ! מבארצות הברית

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
השמנה. מקור: ויקיפידה. מאת:Juan Carreño de Miranda‎'s

חוקרים: שכיחות מחלת הסוכרת בסין גבוהה מזו שבארצות הברית פי 4

ממצאי מחקר חדש שפורסם מעלים כי שכיחות מחלת הסוכרת בקרב צעירים סינים מעל גיל 7 עלה משמעותית והוא כעת פי 4 מהחולים בסוכרת בארצות הברית שנחשבת כמדינה בה שיעורי ההשמנה ועודף המשקל ולכן גם שכיחות מחלת הסוכרת גבוהים במיוחד. 

ממצאי המחקר מעלים כי עליה זו בשכיחות מחלת הסוכרת תואמת את המגמות בדבר עלייה בתחלואה במחלות לב וכלי דם, ואת מגמות ההשמנה ועודף המשקל ממנו סובלים גם הסינים, ובמיוחד הצעירים, העוזבים את התפריט המסורתי לטובת תרבות מזון מהיר ומזון זבל – ג'אנק פוד ומפחיתים בפעילות גופנית ועמל כפיים אופייני לטובת הרגלי אורח חיים הקשורים עם מיעוט פעילות גופנית, כאלה הנפוצים בתרבות המערבית כמו צפייה בטלוויזיה, שימוש במחשב, בטלפונים סלולריים חכמים- סמאטרפון, אייפון, אייפד וכו, הקשורים לפעילויות פנאי כמו משחקי מחשב שכוללות פחות פעילות גופנית.

ממצאי המחקר התבססו על מדגם סקר הבריאות והתזונה הסיני CHNS המקיף שנערך בין 1989 ועד 2011 ובחן הרגלי תזונה וחיים של מעל 29,000 אנשים ב300 קהילות ברחבי סין.
הממצאים הראו כי בקרב ילדים בני 7 עד 17 היה שיעור התחלואה בסוכרת 1.9 אחוזים ותחלואה בשלבים טרום סוכרתיים של 14.9 מהילדים הסיני. בנוסף, נמצאו רמות גבוהות של המוגלובין סוכרי glycosylated hemoglobin (HbA1c) המצביע על רמת הגלוקוז- הסוכר בדם.

זאת בנוסף לממצאים קודמים המצביעים על סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. כך, מסכמים החוקרים עולה כי התחלואה הכרונית הצפויה בסין של ילדים בני 7 עד 18 תגרור לנטל של טיפול ב1.7 מליון ילדים חולים בסוכרת ו27.7 מליון ילדים עם מצב טרום סוכרתי.

ממצאי המחקר נערכו על ידי חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה עם המרכז הסיני לבקרת מחלות ובטיחות מזון והם ראו אור בכתב העת בנושא השמנה ועודף משקל Obesity Reviews

 

דילוג לתוכן