סוכרת וזיהום סביבתי

חוקרים : קשר בין סוכרת לזיהום סביבתי של רעלים מהדברה בחקלאות

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
ריסוס מזון. מקור: ויקיפדיה. תמונה באדיבות USDA משרד החקלאות האמריקאי. מאת: Charles-ORear

סוכרת קשורה גם לזיהום סביבתי
מחקר שפורסם בעיתון המקצועי Lancet ב-25 לינואר, 2008, דן בקשר שבין זיהום סביבתי וסוכרת מטיפוס 2. קשר כזה נמצא בין חשיפה לרעלי חקלאות מקבוצת הפחמימנים הכלוריים לבין הסוכרת. בעבר הרבו להשתמש בקוטלי חרקים מסוג הפחמימנים הכלוריים כמו D.D.T , דיאלדרין, אלדרין ואנדרין.

כיום, לפחות בארץ, לא משתמשים בהם, אבל שאריות שלהם נשארות בקרקע ולא מתפרקות שנים רבות מאוד. אם בני אדם אוכלים פירות וירקות שרוססו בחומרים אלו, הרעלים מצטברים אצלם ברקמת השומן ולכך יש השלכות בריאותיות לשנים רבות. מי שהרבה לאכול מוצרי חקלאות מרוססים בשנות ה-50 וה-60, סביר להניח שיש לו ברקמת השומן כמויות ברות משמעות של רעלים אלו.

להבנתי, לאנשים אלו אסור לצום יותר מ-2-3 ימים ברציפות. צומות ממושכים יותר יגרמו אצלם לפירוק מוגבר של שומנים ובכך ישוחררו בבת אחת כמויות גדולות של רעלי חקלאות אלו. צומות כאלו יכולים לגרום לפגיעה מוחית, אפילו קטלנית. צומות קצרים או תקופות ריפוי עם מיצי ירקות יתאימו לאנשים אלו יותר.

מתוך: http://www.admin.cam.ac.uk/news/press/dpp/2008012501

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן