סטנט גמיש למומי לב מולדים

חברה שוויצרית הציגה פיתוח של סטנט גמיש שיושתל בגופם של תינוקות בעלי מומי לב ויקל את הסבל והצורך בניתוחי החלפה תדירים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבריאות הילד
סטנט. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc2.5-by-sa. צילום: Frank C. Müller

סטנט חדשני ישמש לטיפול במומי לב מולדים ויגדל עם גוף הילד

לראשונה בעולם, הוצג במסגרת הכינוס הקרדיולוגי השנתי ICI 2011 שהתקים בתחילת החודש סטנט חדשני לטיפול פדיאטרי המסייע במומי לב מולדים בילד- סטנט שגדל עם גוף הילד במהלך 15 שנים ומונע צורך בניתוחים, בעיות רפואיות, עלויות וסבל מיותר.

הסטנט שמפותח עדיין על ידי חברת Conic Vascular השוויצרית, מורכב מחומר גמיש מאד וכך הוא יכול להתרחב ולגדול יחד עם התרחבות עורקי המטופל . הסטנט ישמש את הרופאים לטיפול בליבם של תינוקות שנולדו עם מומי לב. בעת השתלת הסטנט, בלב התינוק קוטרו רק 3 מילימטר אך במהלך התפתחות התינוק ועד הגיעו לגיל 15 נמתח הסטנט הגמיש ומתרחב עד לקוטר של 16 -18 מילימטרים.

פיתוחו של הסטנט הוא בשורה חשובה להורים ולילדים מכיוון שהוא בעל השלכות על הפחתת הצורך בהתערבות כירורגית בטיפול בילדים בעלי מומי לב מולדים. כך, הסטנט יביא לכך שתינוקות בעלי מומים לבבים יזכו כבר בינקותם להשתלת באמצעות בצינתור, בלי ניתוח מורכב ולא יידרשו עוד לניתוחים פולשניים במהלך 15 שנות חייהם הראשונות.

מנואל פרנטה, מנהלה ונשיאה של חברת Conic Vascular מדגיש כי הסטנט נמצא בשלבי ניסוי בבעלי חיים. לפיתוח זה משמעות כספית ניכרת שכן הוא יביא להפחתת הטיפולים והניתוחים בילדים. בנוסף ולא פחות חשוב מכך, לסטנט משמעות רפואית משמעותית אך גם הוליסטית-רגשית רבה מכיוון שסיום פיתוח הסטנט והפצתו תצמצם את הסבל הגדול אותו עוברים תינוקות, ילדים ונוער שנולדו עם מומים בליבם. כיום נאלצים הללו לעבור טיפולים וניתוחים, וחווים סבל רב רק בשל הצורך להשתיל בגופם סטנט מתאים בעקבות גדילתם והתפתחותם.

דילוג לתוכן